Pretraži ovaj blog

četvrtak, 4. listopada 2018.

Prhke školjkice sa orasima





Obuzeo me jesenski mood, škurilo...kalorična hrana, dekica....kao malo sam usporila. Ali malo!

Prhko tijesto je moj apsolutni favorit među svim tijestima, slano,slatko... A i keksiće mi je baš gušt praviti. Kupila sam kalupe za raviole ( nije baš neka kvaliteta👎 ) pa sam ih testirala.

Kako sam zimus nakupovla oraha i lješnjaka, dio sam zaledila. Uskoro će nove, friške ture pa moram potrošiti zalihe. Zato sam kekse punila orasima. Imam i dvije tegle masti na dnu frižidera za koju i zaboravim da je prisutna. Da malo ušparam maslac ubacila sam je u tijesto.





Sastojci za tijesto:

500 g brašna
250 g svinjske masti
3 žlice šećera
malo soli
1 prašak za pecivo
1 vanilin šećer
200 ml hladnog mlijeka


Punjenje:

200g oraha
2 1/2 žlice Nutelle




Za tijesto pomiješajte sve suhe sastojke, dodajte hladnu mast i mrvitr je među prstima sa mješavinom brašna ( kao kod prhkog tijesta sa maslacem ).
Kada nestanu veliki komadi masti u smjesi i stvore se sitnije mrvice dodajte hladno mlijeko i izmiješajte prvo drvenom žlicom, a kasnije rukama umijesite tijesto. Budite žustri, dok su svi sastojci još hladni.
Tijesto prebacite iz zdjele na dasku i razradite ga dok ne postane kompaktno. Neće trebati više od 5 minita.
Oblikujte ga u kuglu, ubacite u plastičnu vrećicu i u frižider na pola sata.


U međuvremenu grubo nasjeckajte orahe i pomiješajte s Nutellom ( ili nekim drugim čokoladnim namazom) sobne temperature.

Tijesto razvaljajte na pobrašnjenoj podlozi. Ja sam radila malo deblje jer volim kad mi prhko tijesto nije "šuplje". Čašom ili okruglim kalupima za kekse režite krugove, na sredinu svakog stavite malu žličicu fila i preklopite. Vilicom stisnite rubove. Ako imate kalup za raviole koristite ga po uputama proizvođača. Ja sam se mučila jer mi je deblji dio, gdje je fil ostajao zaglavljen u kalupu😳. Ali dobro, snašla sam se prstima.

Školjkice slažite u plitki pleh obložen pek papirom. Neće puno narasti, ali svejedno neka bude razmaka 3-4 centimetra, u slučaju da iscure. Meni nije ni jedan, iako su se poneki keksići počeli lagano otvarati.

Pecite 12-13 minuta na 200 C. Pazite da previše ne potamne jer će biti pretvrdi i presuhi. Gore moraju ostati blijedi, a ako zavirite na dno keksa, ono mora malo "pozlatiti".






Zadnja tura mi je malo zagorila, jer sam se uhvatila fotosešna ,da me ne uhvati mrkli mrak. Budite nadobudni dok se peku😉.
Ovo su jedni od onih keksićka koji su finiji nakon par dana, kad malo omekšaju stajanjem. Pospite ih sa šećerom u prahu prije posluživanja, a i ne morate.
Čaj, dekica i pokoji keksić...film ili knjiga... To je meni jesen.




Nema komentara:

Objavi komentar