Pretraži ovaj blog

nedjelja, 30. rujna 2018.

Džem od šljiva sa okusom ružmarina i lavande


Zapravo su dva džema, sa dva različita okusa i dva različita recepta.




Možda nisam toliko isticala u blogu, koliko jesam na Instagramu o mojoj ljubavi prema moru.
More i muzika, moja dva saveznika i najveća inspiracija.

Mediteranska spiza je moj apsolutni favorit i mislim da je nikad ni jedna druga kužina neće skunuti sa trona, u mojim očima.

Volim kad hrana miriše na more ili kad mi misli odvede prema pučini...

Začinsko bilje Mediterana je ono koje najčešće izabirem kao dodatak jelima, lavanda, kadulja, mažuran, bosiljak, lovor,ružmarin...






A vino? I ono ima svoju priču...
Nisam ga izostavila ni u ovoj...

Ovo je jedan od onih postova u kojem nema puno priče..

Vizualizacija😀...




DŽEM OD ŠLJIVA i RUŽMARINA:

1 kg šljiva
100 g šećera
1 1/2 dl crnog vina
1/4 žličice mljevenog, šarenog papra
1 grančica ružmarina

Šljive operite, dobro posušite, očistite od koštica i peteljki i narežite na četvrtine.
U isti lonac stavite šljive, šećer i vino i otklopljeno, na niskoj temperaturi neka krčka. Često promiješajte voće, da se ne zalijepi na dno posude. Grančicu ruzmarina operite i dodajte pri sredini kuhanja, a papar 10-15 minuta prije kraja.
Gotova je kada sva tekućina ishlapi, na ovu količinu trebalo je oko 1 sat. Ruzmarin sam izvadila i sa grančice potegnula listiće i njih vratila u lonac. Kratko sam štapnim mikserom "ovlaš" prošla kroz džem, tako da ipak ostane pokoji komad voćke. Taj dio sam odradila skoro na kraju i vratila još kratko da kuha, da iscijeđena tekućina nakon miksanja malo ishlapi.




Staklenke sam prokuhala sa čepovima u vodi, sa žlicom alkoholnog octa. Osušene obrisala suhom krpom u stavila u rernu na 100 C, 10ak minuta. Vruća marmelada ide u vruće teglice, čvrsto se zaklope i ostave na sobnoj temperaturi da se hlade.

Dobila sam 1 veću staklenku od ove količine.





DŽEM OD ŠLJIVA I LAVANDE


1 kg šljiva
110 g šećera
sok 1 limete
1 žlica arancina ( ušećerena korica naranče)
1 žličica suhog lavandino cvijeta

Šljive operite, posušite, razrežite i stavite kuhati na lagano sa šećerom.
Ovdje nema vina, pa je tekućina ishlapila za 45 min, a pri sredini kuhanja ubacila sam sušenu, narančinu koricu, a lavandu i sok limete opet 10ak minuta prije kraja.





Po želji smiksajte ili ostavite kako ste dobili kuhanjem.


Ovaj u vinu je malo "škuriji", a lavandin je svijetli, crvenkastiji.

Arome korigirajte po svom ukusu, meni su ovi omjeri taman.

Stavila bi ja možda i više, ali ako bi mi arome bile preintezivne djeca ih ne bi ni pipnula.

 Požurite isprobati recepte dok ima šljiva i šaljite upite, jer danas nisam riječita.
Pričam fotografijama...
😘





Nema komentara:

Objavi komentar