Pretraži ovaj blog

ponedjeljak, 29. listopada 2018.

Mediteranski keksići



A što raditi po južini nego nakuhavati.
Divlja, baca, krši , luduje vjetar i nosi sve pred sobom. Toplina doma smiruje i budi inspiraciju. Meni je to tako, ne znam kako vama.
Sa prozora gledam u poludjelo more.
Danas su zato takve boje i takav recept.
Sinkronicitet...nije namjera.



Prošli mjesec sam u Zagrebu, na  eko sajmu kupila svašta. I čubar. Pitam ja tetu što joj je to. Kaže ona da ima aromu kao papar i origano. Svašta, prvi put čujem. A kad je usput rekla da ga još zovu vrisak, sve mi je bilo jasno. Samo mi je prevela😂.
I tako je on završio u ovim keksima.
Ustvari više oni imaju strukturu krušćića, nešto između. Kemijala sam opet, kao i uvijek🙈.




Potrebni sastojci:

 *400g brašna tip 850
 *1 jaje
 *3 žlice maslinovog ulja
 *80 g margarina
 *2 žlice kiselog vrhnja
 *1 puna žličica soli
 *1/2 žličica sode bikarbone
 *2 žlice grubo mljevenih oraha
 * 1 žlica svježeg isjeckanog ružmarina
 *1 žličica sušenog vriska ( čubar )
 *1/2 žličice mljevenog, miješanog papra


 


Pomiješati sve suhe sastojke, osim oraha,  pa dodati hladni margarin izrezan na listiće. Trljati među rukama brašno i margarin dok ne dobijete mrvičastu smjesu. Tada dodati i umućeno jaje, maslinovo ulje, vrhnje i orahe i zamijesiti meko tijesto. Oblikujte u kuglu i stavite u plastičnu vrećicu i u frižider na pola sata - sat.
Na lagano pobrašnjenoj podlozi razvaljajte tijesto, ne pretanko iako će još malo i narasti.

Igrajte se kalupićima i režite ih kako hoćete, ja sam na cvijetiće🌼.
Slažete ih u plitki lim, obložen pek papirom sa razmacima od 3-4 cm.
Pecite na 170 C, 15ak minuta. Neće rumeniti , ostat će blijedi i takvi i trebaju biti.




Odmah vruće kekse prebacite u posudu pa ih još malo posolite dok su vreli, da se sol zalijepi po površini. Ja sam koristila sitnu sol, a vi kušajte možda vam ne bude trebala uopće. Ja sam slani tip pa sve dosoljavam.

I evo, super pašu uz mlado, bijelo vino.

Aromatični, mekani i sa okusom mora.




Nema komentara:

Objavi komentar