Pretraži ovaj blog

subota, 17. ožujka 2018.

Srdele iz pećnice






Ovaj lovostaj sredela je trajao kao vječnost!
Od kad je prestala zabrana već sam ih spremala barem 5 puta! Baš ih volim
na gradele, lešo, usoljene , marinirane...ma svakako.. Uz trlju, to mi je najdraža riba...
Kažu da je i najzdravija, između ostalog zato što kratko živi i jednostavno se ne stigne "zaprljati" svime što more danas nosi...
Dostupna, jeftina, pristupačna svima , spremljena za tren! Moja svekrva ih filetira i pohuje, to je stvarno delicija, ali meni se to baš nekako ne da...Previše posla, a ima i drugih, komotnijih načina da bude ako ne, još ukusnija. U našoj kući, muž je taj koji je zadužen za gradele. To mu toliko dobro ide, da se ne usudim pored njega, uopće petljati u taj posao.
Ja imam svoju metodu, a u posljednje vrijeme najčešće onu u pećnici.
Nema mirisa u zidu, zavjesama , tepisima ,kosi...a niti ištrapanog ulja po plafonu. Bolje ne može, a gotovo za 20 minuta.





Ovo je moj način :

1 kg srdela
1 velika ljubičasta kapula
1 dcl maslinovog ulja
3 režnja luka
sol, papar
svježi peršin
svježi ružmarin
2-3 lista lovora
sezonsko povrće
bijelo vino po želji ( nisam stavila jer djeca ne vole)

Na dno velikog, plitkog pleha staviti masni papir i po njemu izliti polovicu ulja. 
Srdele ( očišćene utrobe i bez glave) , redati u nizu, sa razmakom od 1 cm.. začiniti i po vrhuvrhu po začinskim biljem i naredati kapulu izrezanu na deblje kolutove. Sjckani peršin i sitno sjeckani luk dodam na kraju. A na početku možete ubaciti i luk, ali u kori (kožica sklizne kad je pečen, a okus je drugačiji i mekši od onog na koji smo navikli).  Poredajte u praznine među ribom ,sitnije komade povrća, prokulice, mrkvu, papriku, karfiol ,brokuli...što hoćete. Ako ćete stavljati vino, podlijte sa 1/2 dcl odmah na početku.
Peći na 200 C, 20ak min ovisno o veličini ribe.  Ne treba je okretati, a ako ćete staviti manje ulja, podlijte sa malo vode da se ne zalijepi za papir. 

Mi smo se doma "navukli" na ovako pripremljene i ne pamtim kad sam ih zadnji put pržila i tavi.







Nema komentara:

Objavi komentar