Pretraži ovaj blog

utorak, 6. ožujka 2018.

Natural colours macarons









Ne znam uopće od kuda da krenem...i da li uopće da krenem?! Mislim na recept, koji ne znam da li da vam ga preporučim ?!
Svejedno, ja bi htjela podijeliti svoje iskustvo sa vama😉.
Naime, u Zadru danima pada kiša i to definitivno nije vrijeme usklađeno bioritmom macaronsa. Oni vole suho i burno (ni ne čudim im se ). Ne znam zašto imam opsesiju njima, svako malo ih zamutim i razdijelim, jer ih je mojima doma preko glave. Koliko sam zazirala od prvog pokušaja toliko sad guštam dok ih radim.
Tako je bilo i sa ovima. Uvjeti su bili apokaliptični, puno vlage u zraku, a moja neutaživa želja da ih radim sa kokosom, definitivno nije bila olakotna okolnost .





Proces izrade imate na mom blogu i ne bih ga baš opet ponavljala. Ne ljutite se?!
Ali reći ću vam što je drugačije ovaj put. To su omjeri. Ali...to su i boje....Išla sam na sve ili ništa, sa pretpostavkom da će zasigurno završiti u smeću. Realnost je nadvladao moj entuzijazam i suočila sam se, spremna.

Odlučila sam pokušati napraviti zdraviju verziju, bez umjetnih boja. I u tome sam evo, uspjela. Za žutu boju upotrijebila sam kurkumu. Znate da ona ima malo gorak okus, koji meni nije smetao jer je malo "ubio" slatkoću. Palo mi je na pamet da se isto može napraviti sa curry-jem, čiji okus zaista ne volim. Ali...zato bi šafran bio idealan, neutralnog je i slatkastog okusa, i pigment mu nadjačava prethodna dva.

Punjenja su improvizirana i dosta su vlažna, pa takvi ne bi dugo opstali u frižideru. Ali za jednokratnu upotrebu meni su bila savršena.

Hoćemo krenuti?


Macaronsi:
(navedenu  dozu sam prepolovila, jer ovo je ipak bio pre rizičan pothvat, pa da umanjim štetu)

80 g bjelanjaka
100 g šećera u prahu
100 g kristal šećera
50 kokosovih mrvica (onih za čupavce)
40 g lješnjaka
10 g neslanog kikirikija
1 žličica kurkume


Procedura je uvijek ista, vidjet ćete opis na blogu o ljubičastim macaronsima(PS uvijek stavim koji gram više orašastih plodova, jer se pogube po putu, ili dok prolaze kroz sito u uobičajenom receptu, ili odmašćivanjem u ovom slučaju).
ALI, kada sam u blenderu samljela kokos, lješnjak i kikiriki, dobila sam jednu premasnu mješavinu. Nisam odustala, pa sam je raspršila po pek papiru i na 10 ak minuta stavila na program ventilator na 100 C. I potom onako toplu, rasula po čistoj krpi i tapkala drugom da upije masnoću. I je. Ohlađeno sam samljela još jednom, sa šećerom u prahu, pa ponovila u pećnici ventilaciju na 100 C, 10 ak minuta. Kad se ohladila bila je suha i prilično pogodna za izradu.

Pomiješala sam je sa kurkumom, pa dodala šaum.  Prvu tepsiju sam sušila na zraku sat vremena i to je ipak bilo malo, jer je bilo jugo. I popucali su. Drugu sam bila strpljiva, dva sata makaronizacije i u pećnicu na 140 C, 14 min.
Ispali su svi, savršeni.


*Za punjenje sam iskoristila lemon curd (recept je također na blogu).

*Drugu kremu sam napravila ganache, omjer 50% čokolade i 50% vrhnja za šlag. Radila sam male doze pa vas neću gnjaviti mini gramima,jer svakom kremicom sam punila po nekoliko macaronsa. Nisam imala bijelu pa sam koristila crnu, ali za bolju boju preporučujem bijelu , ali u odnosu 70% čokolade i 30% vrhnja. Ohlađeni ganache sam smiksala da bude pjenast i dodala malo pirea od malina i mrvicu kokosa.
Krema je bila baš fina i blago ružičasta u onom čokoladnom smeđilu.

*Za zelenkasto punjenje sam koristila :

50 g Dukatele
2 žlice šećera u prahu
1 žličicu maslaca
nekoliko listića špinata

Sve sastojke smiksala sam u blenderu i nakon što je odstajalo sat u frižideru i dovršila punjenje preostalih macaronsa. Kreme mi je ostalo, jer je trebalo zaista malo. Više špinata dalo bi intenzivniju boju, ali bojala sam se okusa. Nakon Raw cakea, kojeg sam radila, vidim da se ni više špinata ne bi uopće osjetilo.








Sve u svemu, avantura je bila uzbudljiva.
Ovi omjeri u bazi macaronsa su drugačiji nego ostali koje sam prakticirala i mogu reći da su odlični. Idući put ću ponoviti, ali u jednoj normalnoj varijanti, sa lješnjacima ili bademima.
Kako sam ih radila neplanirano, nisam se oboružala bojama, ali svakako uzmite u obzir prah zelene magme ili spiruline, za zelenkastu nijansu, bilo kreme ili samih macaronsa, osobito ako vam pomisao na blitvu ili špinat u desertu stvara averziju.

I eto, igrajući se nastali su ovi malo zdraviji,  šareni macaronsi... Svakako me obavijestite, ako krenete u ovu avanturu. Držim fige😉. Ova mješavina orašastih plodova je bila jako zahtjevna za izradu, ali okus je fantastičan, meni najbolji do sada jer jaaako volim kokos...






Nema komentara:

Objavi komentar