Pretraži ovaj blog

subota, 10. ožujka 2018.

Kesten torta sa narančom




Nedavno sam u Lidla pronašla zamrznuti kesten pire, u pakiranju od 250 g. Vikendom se uvijek muti slatko, pa sam ga odlučila iskoristiti baš danas.
Dugo nismo jeli nešto čokoladno, pa sam imala namjeru iskoristiti priliku i ukomponirani ih ovaj današnji desert. Imam i domaće naranče, pa sam i njih uključila u projekt.
Biskvit je klasik, koji često koristim, a ovaj put sam ga obogatila okusom divljih naranči. Ubacila sam dašak njih  i u kremu. Spontano su mi dolazile ideje i nisam ih sputavala.
I jako sam zadovoljna postignutim. Kremice su dosta slatke, jer je i sam kesten pire zaslađen, zato sam u biskvitu smanjila dozu šećera.


Biskvit:

2000g glatkog brašna
200 g šećera
50 g kakaa
3/4 praška za pecivo
1 vanilin šećer
1 žličica sode bikarbone
prstohvat soli
2 manja jaja
75 ml soka od naranče( cca 2 naranče, manje)
25 ml vode
200 ml jogurta
100 ml ulja
naribana korica jedne naranče

Smiksati sve mokre sastojke osim vode i soka od naranče, njih umiješati na kraju miksanja.
Prosijati brašno i dodati ostale suhe sastojke i  koricu naranče. Izmiješati, pa dodati mokroj smjesi. Spojiti smjese kratko miješajući pjenjačom ili žlicom.
Kalup promjera 20 cm, obložiti na dnu pek papirom, a rubove namazati maslacem. Peći na 180 C, 45 min (svakako provjerite čačkalicom, ako je suha, biskvit je pečen). Zadnjih 20 ak min pečenja sam biskvit prekrila pek papirom, da se gornji sloj ne prepeče.
Ostavite da se ohladi u kalupu, pa ga pretežite na 2 dijela.



Bijela krema:

150 g bijele čokolade
170 ml slatkog vrhnja
125 kesten pirea
ribana korica jedne naranče

Čokoladu izmrvite, a vrhnje ostavite da zakuha na laganoj vatri. Kada je proključalo dodajte ga u posudu sa čokoladom, pustite 2 minute da se otopi pa promiješajte, dok se čokolada potpuno ne otopi. Dodajte ribanu koricu naranče. Prohlađeno stavite u frižider na 1 sat i nakon što se zgusnulo ismiksajte, pa dodajte kesten pire i još kratko miksajte na najnižoj brzini.




Tamna krema:
170 ml slatkog vrhnja
100 g mliječne čokolade
50 g crne čokolade, 70% kakaa
125 g kesten pirea
1 žličica ruma ( koristim bijeli)

Postupak isti kao sa bijelom samo umjesto narančinu kore, stavite rum. Čokoladu možete koristiti samo tamnu, ja uvijek stavljam većim dijelom mliječnu, jer djeca tako više vole, iako ja preferiram crnu.


Kod slaganja torte koristila sam mali trik. Donji biskvit sam prebacila na kartonsku podlogu i oko njega stavila obruč od kalupa u kojem se pekao. Preko njega sam izlila tamnu kremu, izravnala, pa preko nje bijelu. Poklopila gornjom korom i malo stisnula, da se priljubi uz kremu.
Tako složenu tortu u kalupu, ostavila sam u frižideru 6 sati. Prije nego sam skinula obruč nožem sam lagano prošla cijelim krugom između torte i kalupa, tako da se odvoji i da ne punke pri skidanju obruča.



Tortu ukrasite po želji, šlagom, topljenom čokoladom ili ganacheom.
Ja sam  otopila 80 g čokolade sa  3 žlice slatkog vrhnja i vruće prelila po torti.
Dok sam  ravnala gornju koru, ostale su mi mrvice biskvita, pa sam ih posula po rubovima sa mrvicama korice naranče koja je ostala na ribežu 😂, nema bacanja.




Nema komentara:

Objavi komentar