Pretraži ovaj blog

utorak, 13. ožujka 2018.

Slani lješnjaci i bademi




Nije ovo nikakav spektakularni recept, čisto podsjetnik da neke namirnice koje uglavnom koristimo u slatkom kontekstu, zapravo mogu imati i drugačiji kaputić, onaj od soli.
Malo sam googlala talijanske inačice i od njih sam i preuzela postupak.
Jako su ukusni i hrskavi i sitno sjeckani mogu upotpuniti neka slana jela, variva ili tjestenine...pa čak i meso sa žara ili grilla. Ja sam ih pripremila u zamjenu za slani kikiriki, kojeg jedem apsolutno svaki dan.
Ako nije kikiriki, onda je Smoki, pod obavezno. Mora biti slano i mora imati orašasti okus.
I naravno, kad krenem, ne znam stati  i redovito mi bude mučno. Posebno od kikirikija, jer ulja u kojima se prži 'ko zna koliko puta je proključalo, pa se ohladilo, pa opet.
Čak sam naišla na podatak da u njemu često budu kontaminirane nekakve gljivice, zbog same strukture i opne u kojoj je začahuren, a u kojoj se stajanjem probija vlaga.

Prvu turu lješnjaka sam zagorila. Pekla sam ih u ljusci, jednako dugo kao i bademe. Prepekli  su se i postali gorki. Ponovila sam, ali bez kožice i kraće minute pečenja.

100 g lješnjaka
1 žlicu ulja
1 žličica soli
Sol, slatka paprika, chilli

Lješnjake sam kratko propržila na suho u tavi, cijelo vrijeme mičući je gore dolje, da ne zagore. Kad je kožica počela pucati, tada sam stala i maknula da vatre. Lješnjake trljajte među dlanovima i korica će većinom otpasti.
U zdjelici sam pomiješala ulje i začine, osim soli. Koristila sam organsko rižino ulje, jer mi je neutralnog okusa, a Talijani koriste maslinovo i dodaju mediteranske začine.
Spojiti ulje sa lješnjacima i dobro izmiješati da ulje bude ravnomjerno raspoređeno.
Pek papirom obložiti veliku roštijeru i posuti polovicu količine soli, po dnu. Isuti lješnjake, da bude razmak među njima i posuti ostalom polovicom soli po vrhu. Peći na 150 C, 5 min. Kušajte, ako nisu dovoljno hrskavi prodružite minutu, dvije.






Bademi su bez dodatnih masnoća. Vrlo jednostavna priprema. Ako želite skinuti kožicu potopite ih na 1 minutu u kipuću vodu, procijedite i korica će samo skliznuti. 
Posolite ih po želji i pecite 10 min na 150 C, dok poprime blagu, zlatkastu nijansu, ali na programu ventilator. Ako se odlučite ne guliti ih, samo ih uronite u hladnu vodu, da se smoče i odmah izvadite  i procijedite. Pek papirom obložiti tepsiju, opet posolite po dnu i na vrhu, kao lješnjake i pecite na programu ventilator, također 10ak min.


Ovako pripremljeni lješnjaci  mogu 2 tjedna stajati u zatvorenoj staklenci. Bademi i duže, jer nisu dodane masnoće.





Nema komentara:

Objavi komentar