Pretraži ovaj blog

četvrtak, 6. prosinca 2018.

Husarski poljupci



Šapice su mi najdraži blagdanski keksić., Ali husarski mu je opasna konkurencija.
Da ne pričam da nema kalupića i ribanja istih.
Ovo bijaše prvi put da ih radim, eto nisam dosad nikad, ne znam kako ni zašto.
Odlučila sam se za verziju sa oštrim brašnom, jer je prhkije i nisam pogriješila.
Punjenje je Linolada gold, Linolada mliječna i 2-3 vrste mojih domaćih marmelada.
Oni sa marmeladom mi nisu toliko fotogenični pa je galerija samo ovih čokoladnih.

Uglavnom, meni se čini da ova prhkost zavisi o minutama pečenja i u oštrom brašnu.
Možda griješim, čisto osobna opservacija .








Potrebni sastojci:

320 g oštrog brašna
100 g šećera
1 vanilin šećer
110 g mljevenog lješnjaka
220 g maslaca
1 jaje
na vrh noža soli
ribana korica limuna

*marmelada, čokoladni namaz, po izboru

*šećer u prahu


Od ove količine ispale su mi dvije tepsije, one najveće. Tijesto sam napravila na večer i do jutra je stajalo u frižideru.

Prhko tijesto uvijek radim po istom postupku, tako da izmiješam sve navedene suhe sastojke i dodam kockice hladnog maslaca i trljam  sve među prstima, dok se maslac ne usitni i spoji u mrvičastu smjesu od brašna.
Tek tada dodam umućeno jaje da poveže tijesto u komapaktnu masu. Izmijesiti tijesto da postane jednolično. Ako se i lijepi i mekano je ne brinite, kad odstoji u frižideru ( prekriven plastičnom folijom) nekoliko sati ili sat u zamrzivaču, bit će podobno za izradu loptica.

Ohlađeno tijesto čupkajte rukama i svaki komadić oblikujte u kuglu  cca veličine oraha. Nemojte je spljošti već je položite na plitki pleh, obložen pek papirom i odmah po sredini probušite drškom kuhače, skoro do dna.
Sa većim razmacima slažete lopticu po lopticu, jer će se spljoštiti i raširiti u pečenju.

Pecite na 170 C, 18-20 min. Moraju biti još mekane i blijede  kad se vade, 
a nakon hlađenja će se stisnuti, kad se maslac u njima ohladi.
Tople kekse pospite šećerom u prahu , a potpuno ohlađene napunite željenim namazom. Ja sam koristila špricu, ali možete i malom žličicom.

Ako vam se u pečenju rupa izravna, slobodno  je još jednom probušite, otvaranje pećnice neće utjecati na strukturu keksića.

Isto tako, umjesto lješnjaka možete upotrijebiti i orahe, a dio maslaca zamijeniti sa biljnom masti ( ali će tada tijesto biti puno mekše i vodenastije, pa eventualno dodajte još mrvu brašna).

Testiranje duljine svježine je u procesu, ako se ne pojedu svi već danas.😉







1 komentar:

  1. Odlični ste,Sviđa mi se sve u vašim objavama.Srdačan pozdrav.

    OdgovoriIzbriši