Pretraži ovaj blog

četvrtak, 13. prosinca 2018.

Slana i slatka savijača sa sirom



I tako svaki put nagomilam zalihu jogurta, sira, vrhnja, šlaga, namaza...
Kao, nek' ima...i onda skužim da ističe rok taj dan, kadikad i dan prije i onda na vrat-na nos mutim nešto.

Tako je bilo i sa dva pakovanja bio svježeg sira i pola kila Skyra.
Mislila sam se, možda da ispečem prisnac, nisam dugo ali sam ostala na rezervi sa domaćim jajima i odustala sam.

Pa mi se nije dalo ni utrošiti opet cijeli maslac u prhko tijesto i pitu, treba malo i prišparati do blagdana.

Tako su nastale ove dvije savijače sa super mekanim dizanim tijestom.
Jedna slana i jedna slatka.
Recept obuhvaća obe verzije.





Tijesto:

500 g glatkog brašna
1 suhi kvasac
50 g šećera
1 vanilin šećer
2 jaja
200 ml mlijeka
35 g maslaca
35 g biljne masti
1/2 žličice soli
1 žlica meda

Slatki fil:

250 g svježeg kravljeg sira
4 žlice Skyr-a
1 žlica oštrog brašna (razom)
4 žlice šećera
1 vanilin šećer
ribana korica 1 limuna
ribana korica 2 mandarine

Slani fil:

250 g svježeg kravljeg sira
2/3 žličice soli
4 žlice Skyr-a
malo papra
1 žlica maslinovog ulja
1 žlica oštrog brašna (razom)








Za tijesto bi bilo poželjno da su jaja i brašno sobne temperature.
1 dl mlijeka ugrijte da bude mlako, dodajte žličicu šećera i kvas. Promiješajte i ostavite 5 minuta da se suhi kvasac malo "aktivira".

Jaja smiksajte sa šećerima, pa dodajte otopljenu mast i maslac i med, još kratko miksajte. Dodajte ostatak mlijeka ( 1 dl ) i mješavinu kvasca (bez miksera) pa ispite brašno pomiješano sa solju i ribanom koricom citrusa ( možete i narančinu ).

Umijesite meko tijesto i ostavite ga prekrivenog krpom na toplom, da se diže 1 sat.

Do tada pripremite nadjeve.

Jednostavno pomiješajte sve sastojke, posebno navedene za slanu i one za slatku verziju.
Kako nisam stavljala jaja u nadjeve, dodala sam malo oštrog brašna da ne iscuri pri pečenju.
Sir koji sam imala bio je bez grudica ( iz Interšparove bio kolekcije) pa je bilo lako za mazanje. Svakako smiksajte ili zgnječite vilicom ako upotrijebite onaj mrvičasti.


Sad tijesto još malo izmijesite na pobrašnjenoj podlozi pa ga podijelite na dva dijela.

Svaku polovicu razvaljati što tanje, da dobijete više slojeva savijače. Ne pretanko, da bude prozirno jer je nadjev ipak presočan, pa da ne rastrga koru.
Jedna stranica neka bude dužine pleha, a druga što duža. Namažite svaku polovicu svojom smjesom i rolajte tako da vam ostane ona dužina koju ima vaša tepsija, a druga strana koja bi trebala biti duža, od nje krenite rolati. Kako god bilo, rolajte u smjeru da "kobasica" bude duga kao i pleh u kojem ćete peći😂.

Prije pečenja podlogu obložiti pek papirom pa njih staviti savijače. Ja sam ih razmaknula pa su se raširile, a ako vam na knap obe stanu u tepsiju ići će u visinu u pečenju. Zeznula sam se, ali never mind☺️.

Na svaku sam stavila cijelom dužinom kockice maslaca i pekla ih 30 min na 160 C o onda još 10-15 minuta na 180.

Slanu prije pečenja možete posuti i lanom, sezamom ili suncokretom.
Režite ih u najmanju ruku mlake i slatku pospite šećerom u prahu.

End.❤️



1 komentar: