Pretraži ovaj blog

subota, 15. prosinca 2018.

Čokoladna salama



Ovo je presedan, da pravim nešto slatko sa jajima koja se ne obrade u šporetu, nego ovlaš na laganoj vatrici.

Čista fobija, ali evo prekidam taj lanac ovom čokoladnom salamom.

Recept je jako jednostavan i najgori dio mi je bilo to motanje, prevrtanje i rolanje.

Dio sastojaka su zdrave verzije, a natuknuti ću vam u opisu i koje pa ih možete zamijeniti konvencionalnim.

Napravila sam dvije, jednu za odma', a drugu sam spremila u ledenicu ( opet zbog jaja😂) da dočeka Božić.





Potrebni sastojci:

90 g orašastih plodova
( lješnjak, pistacio, orah, bademi )
160 g keksa
( Princeza od Koestlina, ali može i Pettit, Plazma, MC Vitas i slični )
50 g kokosovog šećera
40 g smeđeg šećera
70 g maslaca
3 žlice maslinovog ulja
1 vanilin šećer
200 g čokolade za kuhanje
1 cijelo jaje
1 žumanjak
1 žlica ruma






Dakle, orašasto voće sam lagano popržila na tavi, na suho tek toliko da zamiriše, 2-3 minute na srednjoj vatri u tavi koju cijelo vrijeme vrtite lijevo - desno da ne zagore.
Ohlađene sam oštrim nožem isjeckala u veće komade.
Sve osim pistacija se pržilo, njega sam samo očistila i isjeckala. Ne smeta što je slani, jer bi ionako išla mrva soli u smjesu, ovako jednim udarcem dvije muhe.

Jaje, žumanjak i vanilin šećer, smeđi i kokosov smiksajte. Sav šećer možete zamijeniti bijelim, odnosno umjesto kokosovog dijela možete koristiti isto smeđi.
Maslinovo ulje možete izostaviti i staviti još 30 g maslaca više, ali vjerujte ova je kombinacija top i to ulje se ni ne osjeti, a da posebnu strukturu i aromu.

Čokoladu i maslac otopite na pari , pa kad se potpuno istope dodajte maslinovo ulje i smjesu jaja i šećera. Ja sam to miješala još 10ak minuta na pari , da budem sigurna da će jaja biti dovoljno termički obrađena.

Skinite sa vatre i dolijte rum i orašasto voće( od možete staviti koje god hoćete i u omjerima koje želite) i keks koji ste prethodno isjeckali grubo, na komadiće veličine pola badema ( ne znam kako drugačije opisati veličinu🙊, koja će ionako biti neujednačena).

Pomiješajte dobro sve sastojke, bez previše pritiskanja da se keks ne pretvori u prah.
Kada se sve skroz ohladilo tada ide teži dio, oblikovanje salame.

Na veći komad aluminijske folije sam isula polovicu smjese i lagano je rukama razabirala u dužinu i onda tapkala dlanovima sa strana da se stisne. Kad je postala kompaktna urolala sam je zajedno sa folijom i krajeve uvrnula kao bombon. Neka folija bude pripijena uz biskvit što više. Ako ćete picajzliti tako umotanu je lagano valjajte na tvrdoj podlozi, da bi što više bila okruglasta kad je budete rezali.
Isto ponovite sa drugim dijelom smjese.

Sada ide u frižider preko noći.
Izvadite je iz folije i pospite šećerom u prahu.
Fino se reže, nije pre pre slatka i meni zapravo savršena.❤️





Nema komentara:

Objavi komentar