Pretraži ovaj blog

ponedjeljak, 24. rujna 2018.

Trobojni kikiriki cheesecake



Ovom tortom smo pozdravili prvi dan jeseni, sa stilom i njenim bojama.
Pozamašno je kalorična, kao i većina stvari koje zadnje dane kuham. Valjda je to u skladu sa prirodom.
Svejedno, skoro smo je cijelu pojeli nas četvero, u jednom predvečerju.

Imala sam ideju kikiriki baze, onda mi je palo na pamet kako bi bilo fora da negdje u nekom slatkišu ubacim šareni papar. Ovo je bila prilika🤭.

Nije mi se palio špaher, pa sam odlučila "sprljuštiti" neku inačicu cheesecake-a.

Na kraju je od nečeg na brzinu, ispalo  nešto prilično slojevito i nimalo obično, a ni "brzo".

Opet sam koristila riccottu, zadnje vrijeme učestalo. Volim njenu brašnastu strukturu u kombinaciji sa orašastim plodovima.
Vi, ako ne volite zamijenite je mascarponeom.








* Sastojci za podlogu:

 200 g keksa
 ( ovaj put sam čajne kolutiće, ali naravno da može i pettit beurre, rahliji je)
125 g otopljenog maslaca
1 žlica mljevenog, neslanog kikirikija
1/2 žlice meda

U blenderu sameljite kikiriki pa dodajte kekse i još jednom skupa izblendajte. Prebacite u drugu posudu, dodajte maslac i med  i dobro izmješajte.
Dno kalupa za tortu ( opet onaj od 20cm promjera, taj mi je najdraži🙃 ) obložiti pek papirom, a stranice namastite maslacem.
Utisnite tijesto na dno kalupa i stavite u frižider, da se stisne dok pripremate kremu, prvu po redu.

* Premaz od kikiriki maslaca:

3 žlice kikiriki maslaca, nezaslađenog
1 1/2 žlice šećera u prahu

Maslac neka bude sobne temperature, dodajte mu šećer i žustro miješajte plastičnom špatulom par minuta, dok ne postane kremast.

Izlijte ga po keksu, poravnajte i vratite u frižider 15ak minuta, dok se malo ne stvrdne.


* Bijela krema:

120 g bijele čokolade
250 g riccotte
100 g slatkog vrhnja
1/4 žličice sitno mljevenog šarenog papra

*Tamna krema:

120 g mliječne čokolade
250 g riccotte
100 ml slatkog vrhnja
1 žlica ruma

Moram priznati da mi šlag nije bio u planu, ali kako izbjegavam želatinu maximalno, skoro isključivo, morala sam posegnuti za nečim što će kremu stopiti u jedno.

Postupak za obe kreme je isti.
Otopite čokoladu na pari, kad se malo prohladi, a ostane i dalje tekuća dodajte je siru i lagano izmiješajte.
Pričekajte još par minuta pa dodajte u bijelu sitno mljevenih papar, a u tamnu rum. I na kraju tučeno, slatko vrhnje. Laganim pokretima spojite šlag i sir, da ostane pahuljasta krema.

Prvo preko kikiriki preljeva izlijte bijelu kremu, stavite na 20ak minuta u frižider ili 10ak u zamrzivač, prije nego li preko nje izlijete tamnu kremu. Ovaj postupak sam radila da bi izbjegla miješanje krema i da bi ostale svaka u svom ravnomjernom sloju.
Nakon smeđe kreme, vratite kalup još jednom u frižider na barem 20 minuta.






* Čokoladni preljev:

120 g tamne čokolade
8-10 žlica kondenziranog mlijeka

Oba sastojka stavite u posudu i topite na pari. Prvo ulijte manje mlijeka, pa ga postupno dodavajte još dok ne dobijete malo rijeđu teksturu, otprilike kao ganache. Preljev ne smije biti pretvrd kad se ohladi, jer će biti nemoguće rezati fete, obzirom da su kreme ispod mekane.

Toplu glazuru prelijte preko tamne kreme i opet 😂, vratite u frižider. Ovaj put na minimalno 5 sati ( ja sam je zarezala nakon 6  i sve je bilo u redu 😉).

* I još...neslanog kikirikija za ukras


Po želji, grubo nasjeckajte ili sameljite neslanki kikiriki i pospite prije posluživanja po vrhu torte.







Moram priznati da sam ljuštila kikiriki, puno mi je ukusniji od kupovnog očišćenog i neslanog, a vi kako hoćete. 


Javite mi dojmove😘!




Nema komentara:

Objavi komentar