Pretraži ovaj blog

nedjelja, 22. travnja 2018.

Torta od svježeg sira i voća


Proljećem vapim za voćnim tortama, posebno kada se pojave prve jagode!
Sjećam se da sam lani napravili krasnu šarlotu, ali nisam zapisala recept i baš mi je žao. Da sam tada imala blog i recept bi bio arhiviran😟.
Jučer je bila proslava maminog rođendana i tim povodom sam napravila ovu nježnu tortu.
Zamisao je bila da fil bude od svježeg sira i voća. Da ne bude klasičan cheesecake, da se ipak malo potrudim i da biskvit ne bude od keksa.
Već sam spomenula da ne volim želatinu, izbjegavam je u širokom luku iz više razloga. Bojala sam se kako ću sjediniti kremu i voće, a da bude kompaktno, tim više što ima jako puno fila.



Razmišljala sam spojiti sir sa pudingom i šlagom. Krenula sam step by step, imajući više opcija u glavi.
Na kraju je bez puno sastojaka ispala čvrsta i ukusna krema, bez škroba i bez želatine za zgušnjavanje.
  Voće nisam mjerila u gramima, pa ih neću odokativno ni navoditi, jednostavno stavite onoliko koliko bi željeli da ga bude. U filu ima ukupno šalica sjeckanog voća, a na vrhu torte koliko je stalo da je ukrasim kako sam zamislila.

Biskvit:

150 g oštrog brašna
50 g šećera
3 jaja
1 vanilin šećer
1/2 praška za pecivo
100 ml ulja
100 ml mlijeka
ribana korica 1 naranče

Prvo smiksati šećere sa žumanjcima, pa dodajte tekućine i brašno sa praškom za pecivo i miksajte kratko na nižoj brzini. Lagano špatulom umiješajte snijeg od bjelanjaka.
Koristila sam kalup za tortu promjera 20 cm. Namažite ga maslacem i pospite brašnom i izlijte tijesto koje ćete peći na 200 C, oko 25 minuta. Kada se ohladi prerežite ga na dvije kore.






Krema:

500 g svježeg sira
350 ml vrhnja za šlag
1 vanilin šećer
4 žlice šećera u prahu
150 g bijele čokolade
1 žlica maslaca
sok i korica 1 limuna


Iz sira istisnite što više tekućine. Ja sam koristila onaj Vindijin, koji bude umotan u gazu, pa mi je bilo jednostavnije. Zgnječite ga vilicom, pa ga dodatno smiksatjte sa šećerom u prahu i vanilin šećerom, na niskoj brzini.
Dodajte tučeno slatko vrhnje, ribanu koricu i sok limuna i dobro izmješajte špatulom.
Na pari otopiti čokoladu i maslac pa izlijete u smjesu sira i lagano, kratko miksajte dok se sastojci ne povežu. Možete i ručno, ali svakako ne koristite brzinu veću od 2.



I još:

svježe jagode
maline
kupine
šećer u prahu

Koristila sam svježe jagode, a ostalo je bilo zaleđeno. Kada se voće razledilo nasjeckala sam ga na polovice i uvaljala u šećer u prahu da upije sok. Jagode isto tako, u šećeru.

Na prvu koru sam posložila pola fila i rasporedila sjeckano voće, ali ne pregusto u cijelom sloju, nego da ima razmaka između, tako da je ostatak kreme koji sam stavila preko voća popunio te praznine. Poklopite sa drugom polovicom biskvita.

Tortu možete ostaviti nude, bez ukrašavanja. Ja sam je načičkala jer je ipak rođendanska.
Prekrila sam je šlagom i kistom sam umakala u sok koji je od voća ostao na tanjuru i time sam malo obojala šlag. Na vrh sam stavljala smrznuto voće i cijele jagode, koje nakon noći u frižideru nisu itpustile sok. Moram priznati da je ovo smrznuto voće bilo malo kvalitetnije, sve sami cijeli plodovi, čvrsti, tako da tim više nije došlo do razlijevanja soka, ali za svaki slučaj možete i ove cijele komade uvaljajte u šećer u prahu .😉




Nema komentara:

Objavi komentar