Pretraži ovaj blog

petak, 13. travnja 2018.

Kourabiedes, grčki keksići



Prošlo ljeto sam provela u Grčkoj, 10 dana. Mediteran mi je uvijek pri srcu i moj favorit za putovanja, uvijek, prije svega ostalog. Italiju obožavam i prošla sam je veliki dio, a i  živjela sam 2 godine tamo, na vrhu podno Alpa.  Njihovu kuhinju nije  trebalo dugo da zavolim, jer je slična našoj. Grčka je malo drugačija, masnija, sa još više začina...Imaju slastice koje podsjećaju, a i često vuku podrijetlo, na one iz Turske. 
Mene su se dojmili svi njihovi suhi keksići, puni aroma i začina kao cimet, anis, kardamon, kim...





Kourabiedes sam prvi put probala na domjenku, organiziranom za homeopate iz cijelog svijeta. Bilo je svega na stolovima, nisam znala od kuda krenuti...Nisam stigla sve isprobati, ali njih jesam! I oduševila se. Najviše volim suhe slatkiše, zato sam se njih prvih i "mašila", mada izgledom nisu od onih koji će vam upasti u oko, pored svega ostalog. Meni jesu.

Recepti po netu su manje više slični.
To su prhki keksići krcati maslacem, lješnjacima i šećerom (zažmirite na ovaj podatak). Ja sam ih baš radila sa orasima! I dijelom i lješnjacima! Masnoće sam također kombinirala.
U originalu ide Metaxa,autohtoni grčki brandy. Nisam ga imala, a nisam htjela ni koristiti onaj obični kad doma imam Ouzo, koji sam dovukla iz Grčke. Ouzo je aromatična rakija, slatka, sa puno anisa.

Dakle Ouzo slobodno zamijenite brandijem, a orahe ako želite bademima, a masnoće mogu biti samo maslac. Idemo na moju verziju:


300 g brašna
60 g mljevenih oraha
30 g blanširanih, sjeckanih lješnjaka
1 prašak za pecivo
1 vanilin šećer
110 g šećera u prahu
20 ml Ouza ( ili Brandy)
120 g maslaca
65 g kokosovog maslaca
2 žumanjka
izribana korica 1 naranče
sok polovice naranče
prstohvat soli

šećer u prahu za posipanje






Maslace ostavite na sobnoj temperaturi, 2 sata ranije.
Bademe na par minuta stavite u vruću vodu, pa im ogulite kožicu. Posušite ih i kratko popržite na tavi, na suho ili u pećnici, 5 minuta na 130 C.
Kada se ohlade sitno ih nasjeckajte (danas u trgovinama postoje već gotovi, prženi isjeckani).
Prašak za pecivo uspite u alkohol, Ouzo ili brendi.
Orahe sameljite.
Omekšali maslac stavite u blender sa solju, vanilinim šećerom i onim u prahu. Kad postane kremasto, dodajte žumanjke i miksajte još 2 minute.
Dodajte koricu i sok naranče, prašak za pecivo u alkoholu koji ste odabrali, i mljevene orahe. Miksajte još minutu dok se sve fino ne spoji.
Prebacite u plastičnu zdjelu pa dodajte mljevene lješnjake, promiješajte kuhačom.
Na kraju se spaja sa brašnom, miješajte kuhačom dok ne postane tvrđe, zatim nastavite rukama.
Dobit ćete mekano, masno tijesto koje nije kompaktno.









Ostavite ga da odstoji 10 ak minuta, zatim rukama odvajate komadiće koje ćete oblikovati dlanovima u loptice veličine oraha. Poredajte ih u pleh, obložen pek papirom, radeći razmake, jer će narasti.
Pecite na 170 C, 20 minuta, tok ne porumene.
Još mlake uvaljajte u puuuuno šećera u prahu.


Zatvoreni u kutiji mogu stajati i 3 tjedna, što duže stoje to postaju mekši i sočniji.






2 komentara:

  1. jel ide cjeli prasak za pecivo,posto su meni ako mekani dosli i lome se?

    OdgovoriIzbriši
  2. Da, cijeli prašak za pecivo.Ne bi se trebali lomiti, samo na vrhu, pa izgledaju kao raspuknutići.Možda treba duže vrtiti lopticu među rukama, da bude kompaktniji. Jeste li stavljali samo maslac običan ili i kokosov? Jer kokosov mora biti mekan, inače ostaju komadići, možda zbog toga?

    OdgovoriIzbriši