Pretraži ovaj blog

srijeda, 11. travnja 2018.

Quiche Lorraine sa povrćem i pršutom




Dugo nisam radila ovaj slani tart, nekako se uvijek odlučim na pizzu ili galette, jer i sastojke za njih manje više uvijek imam u rezervi.
Kako ja ne jedem salame, a obožavam prhko tijesto i nije mi se radilo sebi ništa posebno, odlučila sam napraviti Qiche Lorraine u velikom kalupu i odvojiti dio sebi. Inače je radim tako da odmah pomiješam sav nadjev u jednu smjesu, ali da ne bih birala po tanjuru komadiće salama, napravila sam dva nadjeva, u dva nivoa. I problem riješen😉.
Ispala je iznad mojih očekivanja, tijesto je tanko i prhko, a nadjev sočan, ni pretvrdo, a ni meckav.





Prhko tijesto:

160 g bijelog brašna
40 g  polubijelog brašna
razom puna žličica soli
110 g maslaca
1 jaje


Nadjev:

2 jaja
2 kisela vrhnja
50 ml vrhnja za kuhanje
100 g mliječnog namaza
80 g naribanog sira (gauda)
1 mlada kapulica
Sol, papar


Gornji nadjev po izboru, a ja sam koristila:

raštiku
blitvu
prokulice
brokulu
mladu kapulu
pršut,šunku,čajnu kobasicu






Za tijesto treba maslac, izrezan na kockice pomiješati sa brašnom  i rukama ga mrviti dok se ne usitni u brašnu. Dodati sol i razmućeno jaje, pa umijesiti tvrdo tijesto. Ako je presuho i pretvrdo, dodajte žlicu hladne vode. Kada je razrađeno, omotajte ga u plastičnom folijom i spremite u frižider na pola sata.


U međuvremenu pripremite nadjev. Pjenjačom umutite jaja, dodajte kiselo vrhnje, izmiješajte pa ulijte vrhnje za kuhanje, sol i papar. Lagano umiješajte i mliječni namaz, a na samom kraju dodajte i naribani sir i sjeckani kapulicu. Možete po želji i dodati još začina koje volite, npr origano, vlasac, mažuran i slično.

Posebno kuhajte raštiku i blitvu u posoljenoj vodi u koju ste dodali malo sode bikarbone, da ne bi potamnile.
Skuhano procijedite i narežite na trakice.
Skuhajte kratko i brokulu i prokulice. Kad su omekšale cvijetove brokule odvojite sa strane, a prokulicu izrežite na manje kolutove.

Pršut sitno nasjeckajte,kapulu na kolutove, a salame na kockice. Ako su već u feticama samo ih natrgajte rukama.


Tijesto razvaljajte u krug i prebacite u kalup za tart, ako ga nemate u veći kalup za tortu. Neka bude veći od promjera kalupa, tako da uvijete rubove prema gore i priljubite ih uz stranice kalupa (cca 4 cm visoko) koji ste obložiti masnim papirom.
Izbockati tijesto vilicom i stavite preko njega par zrna graha, da se spriječi napuhavanje. Pecite samo tijesto 10ak minuta na 180 C. Kad je blago porumenilo, izvadite grah i izlijete nadjev. Vratite u pećnicu i na istoj temperaturi pecite još 25 minuta. Kad se gore stvorila korica, izvadite tart i poredajte salame i povrće. Prepuštam vam kreativnost, ja sam špinat i raštiku stavila na 1 četvrtinu i zalila sa malo maslinovog ulja, da se ne presuši. Brokule i prokulice sam stavila preko salama i posula pršutom. Mladom kapulicom sam obasula cijelu površinu i dodala još malo papra i ljute papričice. Vratite u rernu i pecite još 10 minuta na istoj temperaturi, a onda još 5  minuta na 200, da se salame malo zapeku.


 Gotovi tart je dovoljno ostaviti 5-10 minuta, da se malo stisne na sobnoj temperaturi, pa ga zarežite.



Nema komentara:

Objavi komentar