Pretraži ovaj blog

srijeda, 24. siječnja 2018.

Soparnik sa špinatom

 Soparnik

Moram priznati, soparnik nije jedno od jela koje pamtim iz djetinjstva,iako je dio dalmatinske tradicije. Zapravo,prvi put sam se susrela s njim šećkajući po splitskom "pazaru". Tamo ga bakice režu na rombove i prodaju po komadiću. Najčešće ga i peku u kominu,u lugu i bude to poprilično velik  kolut. Oduševio me na prvu i uskoro sam se odvažila napraviti ga sama. Nemam komin,pa sam prilagodila recept pećnici. Ovaj zadnji sam radila sa špinatom i puno mi je ukusniji od onog sa blitvom. Evo i receptić 

Tijesto:

600 g glatkog brašna
1 dcl suncokretovog ulja
1 žlica šećera
1 žličica soli
voda po potrebi (cca 2 dcl)

Fil:

700/800 g špinata
1 dcl maslinovog ulja
cijela glavica luka
1 velika kapula
sol,papar po ukusu

Premaz:

1/2 dcl maslinovog ulja
3-4 luka,sitno nasjeckana


Oprati špinat i dobro ga osušiti  na zraku (rasporedim ga na velikoj krpi i stavim na balkon, više puta ga okrenem da se sva voda ocijedi). Ovo je važan dio postupka, jer ako ostane puno vode, tijesto će biti "gnjecavo". Kada se osuši, izrezati ga na trakice, dodati : ulje, sjeckani luk, sol, papar i kapulu koju smo prethodno popirjali na ulju. Pustiti da špinat "uvene", dok umijesimo tijesto. 
Brašno prosijati, dodati sol i šećer, izmiješati, pa doliti ulje i vodu (onoliko koliko je potrebno da se dobije kompaktno tijesto, kao za kruh, koje se odvaja od stijenke posude). Kad je tijesto izmiješano i ne mrvi se, spremno je za valjanje. Najsigurnija metoda mi je taj dio odraditi na pek papiru, tako da ga kasnije ne trebam prebacivati. Tijesto se podijeli na dva dijela, svaku polovicu razvaljati u krug na svom pek papiru, posutog brašnom (koji neće prelaziti rubove velike, kockaste tepsije). Prebaciti jedan krug (zajedno sa papirom), na obrnutu stranu tepsije, posuti špinatom i poklopiti drugim krugom. Stisnuti krajeve i malo ih zarolati prema gore. Peći na 200 C, oko pola sata, dok ne porumeni i dok tijesto više nije mekano na dodir. Odmah vruće premazati mješavinom maslinovog ulja i luka. 😋

Nema komentara:

Objavi komentar