Pretraži ovaj blog

petak, 26. siječnja 2018.

Focaccia

                                       
                                            Focaccia


Iako Vodenjak u meni neprestano ispoljava onaj istraživački duh, onu potragu za nečim drugačijim, kad je spiza u pitanju definitivno sam vjerna onoj mediteranskoj! Talijanska i grčka kužina su moji favoriti, uz našu dalmatinsku. Focaccia potječe iz Italije, aromatizirani kruh, koji je zapravo  u osnovi sličan tijestu pizze. Meni je sasvim dovoljna kao samostalni obrok, ali odlično se nadopunjava sa umacima, salatama, pršutom, svježim ili slanim sirom, kuhanim povrćem...
Baza focaccie su tijesto i mediteranski začini, ružmarin posebno, krupna sol i maslinovo ulje. Specifična je po rupicama, koji su otisci kažiprsta prije pečenja. Zašto te rupe malo ne popuniti? Ja sam ih  ovaj put "pokrpala" mini rajčicama, kockicama Feta sira i zelenim maslinama. Idemo na opis postupka:

Tijesto:
500 g glatkog brašna
kesica suhog kvasca
žličica šećera
žlica soli
2,5-3 dl mlake vode
1 dl maslinovog ulja


ostalo:
10ak mini rajčica
6-7 maslina
50g feta sira, narezanog na kockice
listovi ružmarina
krupna sol
maslinovo ulje


U 1 dl mlake vode stavite šećer, kvas i žličicu brašna,
promiješjte i poklopite na 10 ak minuta. Preferiram suhi kvas jer mi ima nježniji miris nakon pečenja, ali ga možete zamijeniti s 25 g svježeg. Promiješati brašno,sol, i dodati mokre sastojke uključujući i mješavinu sa kvasom. Miješati drvenom kuhačom, dok smjesa ne postane homogena. Pokriti posudu krpom i ostaviti tijesto da se diže jedan sat. Kanije ga još kratko premijesiti i nauljenim rukama ga rasporediti u krug ili kocku, na plehu obloženim pek papirom.
Utisnuti prstom rupe po tijestu, malo ga nauljiti maslinovim uljem i u svako odubljenje staviti po maslinu, sir ili mini rajčicu (ako su veće, prerežite ih na pola i zarezanu polovicu okrenuti prema dolje). Posuti krupnom soli i listćima ružmarina.
Peći na 180 C, oko 25 min.


Poslužiti još toplu, sa čime god želite😋😋








Nema komentara:

Objavi komentar