Pretraži ovaj blog

subota, 5. siječnja 2019.

Babka vijenac




Uh, od kud da krenem?! Ovo mi je treća babka do sada i nikako se uspustiti u pisanje recepta. Nisam uspjela ni pripremiti galeriju slika samog procesa.
Mada, sam postupak rezanja i motanja ima na pretek na internetu. Mene je više brinuo recept za tijesto, jer oni sa čekanjem da odostoji do sutra dan u frižideru, nisu mi ni malo praktični.
Znala sam da mora postojati lakši put.
Švercala sam se i dobila dobar plagijat🤪.

Naravno da sam kemijala i sa nadjevom, jedan klasik od prvog puta bio je dovoljan da se okuražim danas .






Tijesto:

430 g glatkog brašna
3 jaja
110 ml mlakog mlijeka
4 žlice šećera
1/2 žličice soli
1 suhi kvasac
40 g biljne masti
70 g maslaca

Posip:

150 g oraha/badema/lješnjaka
5 žlica šećera
1/4 žličice soli

A u 1/3 smjese dodati:
2 žlice maslaca
2 žica kristal šećera
2 žlice brašna


Nadjev:

150 g tamne čokolade
2 žlice ulja
I još:
30 g čokolade u prahu





Prvo da razjasnim priču o posipu. Sameljite 150 g orašastog voća po izboru, ja sam kombinirala navedena tri sa 5 žlica šećera i malo soli. 2/3 te smjese su dio nadjeva, a u preostalu 1/3 dodajte 2 žlice maslaca narezanog na tanke, male listiće. Dodajte i 2 žlice brašna i izmiješajte vilicom, da ostane grudasto. To je posip koji ide na vrh babke, tren prije pečenja.


Za tijesto izmiješajte kvasac sa toplim mlijekom, prebacite u zdjelu u kojoj ćete mixati ili miješati ručno.
Dodajte sve sastojke osim brašna i izmiješajte pjenjačom. Brašno dodavajte u više navrata  neprestano miješajući ili miksajući nastavkom za tijesta. Ja to uvijek dovršim rukama, zadnjih par minuta, na tvrdoj površini.
Tijesto mora biti srednje tvrdo i kompaktno. Oblikujte ga u kuglu i ostavite u posudi u kojoj se miksalo, pokrijte plastičnom folijom i krpom i ostavite 1h da se diže na toplom.

Pripremite podlogu na kojoj ćete valjati tijesto. Ja uvijek velika tijesta valjam na starom lancunu, a za manja imam silikonsku podlogu (blažena bila 👏) .
Pobrašnite podlogu i krenite ravnomjerno valjati da dobijete odokativno, nekakav pravokutnik. Ne treba biti pretanak, kao vučeno tijesto za pite. Taman troduplo deblji.
Čokoladu i ulje otopite na laganoj vatri, pa prelijte preko izvaljanog tijesta. Lagano ga donjom stranom žlice razaberite po tijestu, do rubova. Preko  pospite one 2/3 količine oraha i cukra. A preko toga još čokolade u prahu. Neće to izgledati kao 3 debela sloja, svugdje će biti po malo od svega i bitno da su svi dijelovi tijesta popunjeni.

Sad krenite rolati, kraću stranu, da dobijete više slojeva u konačnici . Nastojte rolati što uže, da što manje zraka ostaje unutar role. Kad ste dobili zarolanu "kobasicu" razrežite je po sredini cijelom dužinom. Režite da nožem dodirujete podlogu, morate je zarezati na dvije duge polovice. Sada svaku polovicu okrenite za 90 stupnjeva, tako da onaj slojeviti dio bude okrenut prema vama,tj prema gore. Spojite rubove polovica na vrhu i krenite plesti pletenicu, pazeći da su slojevi stalno okrenuti gore. Kada dođete do kraja, smotajte pletenicu u puža, jednostavno je zamotajte kružno oko jednog kraja, koji će ostati u sredini puža, a drugi kraj podmotajte malo uz dno puža.
Uf😫, oznojih se.
Ajmo dalje.
Prebacite vijenac u okrugli kalup za tortu. Meni je stao u onaj promjera 20 cm. Može i biti mrvu veći od samog tijesta. Obložite kalup pek papirom prethodno. Pokrijte babku suhom krpom i ostavite da se diže još 1 sat. Prije pečenja pospite obilno posipom. Pecite 45-50 min na 180 C. Ja uvijek u toku pečenja nekih 20ak minuta poklopim kalup komadom pek papira, pa opet otklopim. Čisto da ne izgori.






Otravite da se ohladi i režite. Ovaj posip mi je poseban, hrskav, a ne premastan i presladak. Taman.

Eto. Riješila sam i ovaj podvig.
Zato mi javite kako je vama ispalo 💪❤️😘


3 komentara:

  1. Uffff,divan recept,ali lakse je bilo snimiti tutorial I za tebe I za Nas!

    OdgovoriIzbriši
  2. Dobar si recept napisala, sad ga treba isprobati, hvala ti.

    OdgovoriIzbriši
  3. Ajme meni, kako je ovo dobro... Mislim da ću se odvažit da je napravim. Hvala!

    OdgovoriIzbriši