Pretraži ovaj blog

srijeda, 23. siječnja 2019.

Čokoladne kiflice


Hvata me kao predbožićno ludilo, samo sam za špaherom. I kemijam... mutim, mijesim, blendam, kuham, pečem...  pa dok dur, dur!
Dijete mi je u gripi, pa smo kroz kuću (onu polovicu dana kad nisam na poslu) i malo da se zabavim, a i njemu da udovoljim ( nakon 3 dana nejedenja) smišljala sam što ću. Stariji bi nešto čokoladno... ili mokri kolač ( nije mi neki izazov🙄). Ok, može čokoladno. Ovaj recept je klasik prhko tijesto, ali sam mućkala nadjev sličan onom za babku, jer sam imala viziju u glavi da bude otkriven nadjev.
I ispale su wow. Oni slatki, suhi, prhki keksići kakve i ja najviše volim. Nisam ih niti posula cukrom, jer su mi ovako lijepši.








TIJESTO:

385 g glatkog brašna
50 g šećera u prahu
1 vanilin šećer
1/2 praška za pecivo
1/3 žličice soli
150 g maslaca
1 veće jaje
80 ml mlijeka


NADJEV:

135 g čokolade za kuhanje
2 žlice šećera
2 žlice gorkog kakaa
1 vanilin šećer
40 g maslaca
1 žlica maslinovog ulja
mrva soli
cimet po želji








Prvo umijesite tijesto koje mora odstajati, može i preko noći ako će te ga pripremiti dan ranije. Ja sam ga pustila sat i pol i bilo je lako baratati s njim.

Pomiješati sve suhe saatojke pa dodati hladan maslac  narezan na kockice. Trljati ga rukama sa brašnom dok ne postane mrvičasto, tada uliti mlijeko i razmućeno jaje. Miješajte drvenom žlicom dok se ne počne stvrdnjavati, a onda ga prebacite na dasku i mijesite 6-7 minuta dok ne postane meko i kompaktno.

Podijelite ga na 3 jednaka dijela, svaki oblikujte u kuglu, omotajte plastičnom folijom i spremite u frižider na 1 1/2 -2 sata.

Svaku loptu tijesta pojedinačno vadite iz hladnjaka prije premazivanja.
Prvi razvaljani krug sam zarezala u križ, pa sam svaku četvrtinu razrezala u 4 trokuta. Onda mi je palo na pamet da bi bile preslatke da su manje, urolane u više slojeva pa sam iduća dva rezala tako da iz svake četvrtine kruga dobijem 6 trokuta, što je ukupno 24 kiflice iz jedne lopte😁.

Za nadjev stavite u manji lonac sve sastojke
(čokoladu natrgajte na kockice)  i stavite na laganu vatru , neprestano miješajući dok se čokolada i maslac ne otope. Dobit ćete gustu smjesu, koja jedva da se miješa ali takva i treba biti. Skinite je sa vatre i stavite posudu sa čokoladom na drugu posudu u kojoj je vruća voda, da vam održi čokoladu toplom jer će tako ostati maziva dok ne završite sa trećom kuglom tijesta.







Svaku kuglu tijesta sam razvaljala u krug na nekih 2-3 milimetra debljine, ne da bude prozirno i pretanko jer nećete moći razmazati nadjev. Ja imam silikonsku podlogu (blažena bila❤️), a ako nemate morati će te malo pobrašniti podlogu prije valjanja.

Nadjev razmažite skoro do ruba, imat ćete ga taman dovoljno pa ga rasporedite u 3 podjednaka dijela. Nemojte grubo i prebrzo mazati, jer ćete povlačiti tijesto ispod čokolade. Samo lagano😁.

Zarežite ga kao što sam gore opisala, svakom trokutu na širem dijelu uvucite rubove prema unutra i počnite rolati od tog kraja prema kraćem.

Ponovite sa preostale 2/3 tijesta.

Slažite kiflice u plitku tepsiju obloženu pek papirom i veće kiflice pecite na 180 C, 20 minuta, a manje koji minut ranije izvadite, taman kad porumene.

Po želji ih pospite šećerom u prahu.

Trebala bi biti fine i nakon nekoliko dana... što ovaj put neću saznati😂.

Eto❤️





Nema komentara:

Objavi komentar