Pretraži ovaj blog

ponedjeljak, 21. siječnja 2019.

Bajadera






Moram vam priznati da bajaderu nisam radila od srednje škole.
Jednostavno je pala u zaborav.
Nedavno sam dobila na poklon Kraševu i razbudila su se sjećanja.

Ovaj recept je iz mamine arhive, onaj po kojem sam je radila i davnih 90ih😁.

Djeca su bila oduševljena, dva dana su je jela za doručak, ručak i večeru




Potrebni saatojci:

15o g mljevenih lješnjaka
250 g mljevenog keksa
200 g šećera
100 g tamne čokolade
150 g maslaca
1 žlica amaretta (ili ruma)
9 žlica vode


Glazura:

150 g tamne čokolade
3 žlice ulja






Sameljite lješnjake i kekse. Kekse sam iskoristila one koji su mi ostali od Božića, aromatični sa anisom i cimetom. Vi koristite koje hoćete, kupovne Petit beurre i Plazmu ili budite ekonomični kao ja 😉.

Šećer i vodu stavite na laganu vatru dok ne zakuha i miješajte dok se šećer sav ne otopi. Maknite sa vatre i u vruće dodajte kockice maslaca. Kada se otopio dodajte lješnjake i kekse i žustro izmiješajte, dok se svi sastojci ne povežu.
Podijelite smjesu na dva jednaka dijela i u jednu polovicu umiješajte liker, a u drugu otopljenu čokoladu. Tako ćete dobiti svijetlu i tamnu  smjesu.

Odaberite na koji način ćete najlakše oblikovati tablu. Na pek papiru, na tepsiji koju će te obložiti folijom ili nekakvu posudu koja ima obruč, a kvadratnog je oblika. Doma imam pravokutnu, plastičnu Tuperwarre posudu za zamrzavanje, koja je mekana. Redala sam slojeve u nju i ispala je savršenih proporcija.
Prvo uspite tamnu smjesu, čekajte koji minut da se prohladi, bit će je lakše oblikovati. Prvo je utapkajte prstima, pa je špatulom ili donjom stranom žlice lagano pritišćite da se izravna. Preko stavite gornji dio smjese i ponovite postupak zaglađivanja.
Pustite da se ohladi, pa na pari otopite čokoladu i ulje i izlijte po vrhu bajadere. Ostavite u frižideru preko noći. U jutro sam posudu stavila u zamrzivač na sat vremena, i istresla smjesu tako da sam posudu okrenula naopako i rukama pridržala bajaderu da ne padne na podlogu. Ovako hladna lako se reže na pravilne kocke, pravokutnike ili rombove.

Ako izdrži da se ne pojede, tjedan dana može stajati u frižideru i svaki put se svježe rezuckati😉.




Nema komentara:

Objavi komentar