Pretraži ovaj blog

nedjelja, 11. studenoga 2018.

Mokri kolač




Mokri kolač je jedan od prvih koje sam napravila u davnim vremenima kad sam se latila kuhače.
I imam ga u svojoj zbirci recepata koje sam počela prikupljati u debeloj, veeelikoj knjizi još 94-e😁.
Zapisana su dva, ali ja uvijek pravim onaj prvi. Danas sam ga izmijenila. Stavila jogurt umjesto mlijeka, umanjila ulje, preljev od kakaa umjesto čokolade, dodala rogač i cimet... Nadam se da moj stariji potomak, kojem je ovo najdraži kolač, neće imati primjedbe na makeover.

Kolač se tek peče, kad napravim galeriju i degustaciju dovršiti ću post i reći vam dojmove😉.





SASTOJCI:

2 jaja
1 šalica griza
1/3 šalice ulja
90 g mljevenog lješnjaka
3 veće jabuke
1 1/2 šalice tekućeg jogurta
1 prašak za pecivo
2 žlice brašna
1 manji rogač
1/2 žličice cimeta


Bjelanjke stucite u čvrsti snijeg. U drugoj posudi pomiješajte griz, brašno, prašak za pecivo i lješnjake, cimet i svježe izriban rogač. U  trećoj posudi pjenjačom malo izmutite žumanjke,dodajte ulje i jogurt.
Jabuke naribajte pa ih dodajte smjesi sa jogurtom. Pridružite i mješavinu suhih sastojaka i na samom kraju, lagano špatulom dodajte i snijeg od bjelanjaka.

Četvrtasti kalup (ja sam u manji, da bude mrvu visočiji ) premažite uljem i pospite oštrim brašnom. Izlijte smjesu, poravnajte i stavite peći na 170 C, 40 minuta.







Dok se kolač peče pripremite preljev.

PRELJEV:

2,5 dcl vode
3 žlice gorkog kakaa
7 žlica šećera
1 vanilin šećer
1 žlica ruma
20 g maslaca

U manjem loncu izmiješajte kakaao, i šećere pa dodajte 1 dl vode, stavite na laganu vatru neprestano miješajući da ne nastanu grudice. Prije nego proključa dodajte i ostatak vode i nastavite miješati još par minuta nakon vrenja. Skinite sa vatre i umiješajte rum i maslac.

Vrući preljev ide preko vrućeg kolača.

Vratite u toplu pećnicu, koju ste ugasili, na 20ak minuta. Izvadite kolač iz pećnice dok je još topao, izrežite ga na kocke i ostavite i dalje u tepsiji da upije sav preljev.
Procedura je malo drugačija jer je ovo "odmašćena" verzija i mogu vam reći meni još i bolja.
A dečki....

Pojeli već pola tepsije 😋


Nema komentara:

Objavi komentar