Pretraži ovaj blog

četvrtak, 8. studenoga 2018.

Kesi od mandarine i đumbira



Svi se sjećate keksića na mašinu.?!
Tako obični a tako divni.
Moja mama ih je često radila, a za Božić pod obavezno. Imam i ja tu prastaru mašinu ( dala mi je svekrva svoju ), ali lijena sam je montirati, sastavljati,rastavljati...
Možda jednom kad budem na godišnjem...
Tako sam ja malo doradila bazu, začinila je aromom mandarine i đumbira i pojednostavila stvar i kalupićima izrezivala krugove.
Igrajte se, ovaj put mi se i sin pridružio i rezuckao. Djeca to vole, a ja sam ovako ubrzana kakva jesam, sputavala ih u toj igri dok su bili mali, samo da što prije odradim posao i sve posklonim.
To su pak neke druge teme, odgojne metode i učenje kroz igru.... Ajmo mi savladati lekciju recepta😉.





Potrebni sastojci:

250 g latkog brašna
250 g oštrog brašna
1/2 praška za pecivo
1 burbon šećer
150 g šećera
150 g svinjske masti
2 jaja
50 ml hladnog mlijeka
izribana korica 1 mandarine
sok 1 mandarine
prstohvat soli
1/2 žličice đumbira





Pomiješajte sve suhe sastojke, pa dodajte hladnu mast i rukama je mrvite sa brašnom kao kod prhkog tijesta,dok se sva ne "razabere" i usitni u manje grudice. Tada dodajte umućeno jaje, mlijeko, iscijeđeni sok mandarine i koricu. Umijesite tijesto dok ne postane kompaktno. Ja to radim u velikoj plastičnoj posudi, pa pred kraj još malo na radnoj površini.
Kuglu tijesta umotajte u plastičnu foliju i stavite u frižider na 1 sat.
Na malo pobrašnjenoj podlozi valjajte polovicu tijesta. Nemojte prebrzo vrtiti valjak, jer će se tijesto razdvajati. Po potrebi lagano pobrašnite tijesto po površini,ako vam se valjak lijepi. Neka ne bude pretanko 0,5 cm od prilike. Izrezujte krugove ili neke druge oblike i slažite na pleh obložen pek papirom.
Pecite 10-12 minuta na 180 C, tek toliko da malo dobiju pigmenta, nikako da previše porumene jer će biti tvrdi.

Ovi keksi što duže stoje, to su ukusniji. Meni su nakon tjedan dana najfiniji.
Kad se ohlade spremite ih u metalnu ili staklenu posudu sa poklopcem.
Možete ih i posuti šećerom u prahu.



Nema komentara:

Objavi komentar