Pretraži ovaj blog

četvrtak, 1. veljače 2018.

Slane galette

 
                            Slane galette



Najdraži su mi recepti koji nisu striktni, u miligramima ni u sastojcima. Takva je galetta. Imate tijesto za bazu, pa na njega možete slagati što god vas je volja: slatko, slano, voće, sir, povrće, ribu, meso....
Nema mi većeg gušta nego stvarati svoju kreaciju, po svojim željama, a da pritom ne upropastim recept.
Pa evo vam ideja, igrajte se malo😉

Probala sam nekoliko verzija tijesta i ovo mi je najfinije. To je ono što vam je bitno, a dalje se prepustite mašti.


 


Tijesto:

200 g brašna
120 g maslaca
1/3 žličice soli
60 g kiselog vrhnja
50 ml hladne vode

Promiješajte brašno i sol, dodajte hladni maslac narezan na kockice. Mrvite tijesto prstima, da bi se maslac usitnio i razabrao po brašnu (postupak kao kod uobičajenog prhkog tijesta).
Dodajte kiselo vrhnje i hladnu vodu i umijesite tijesto. Ako bude presuho i mrvičasto i dalje, povežite ga dodajući malo po malo, još vode.
Umiješano tijesto oblikovati u kuglu, pokriti prozirnom folijom i na pola sata ostaviti u hladnjaku.


Ja sam napravila odmah duplu dozu.
Jednu galettu sam radila sa tikvicama narezanima na tanke ploške, mini rajčicama, mozarellom i maslinama. Ispod svog tog povrća i sira je sloj sataraša kojeg sam sama radila. Ali, možete staviti i pelate sa malo šećera i soli, ili nekakav gotovi umak od pomidora.

Druga je sa tunom iz konzerve, mini rajčicama, gljivama, kukuruzom, sve preliveno maslinovim uljem i sa satarašom na dnu.
Stavljate fila koliko hoćete, nema gramaže ni pravila...kao kod pizze, ovisno volite li da dominira tijesto ili bogati nadjev.  Sol, papar, ljuta papričica, začinsko bilje.... onoliko svega koliko vi volite... Baš dobro🤣



                                                                               Postupak sa tijestom ide ovako:
                                                                               
Kuglu tijesta malo pobrašniti i izvaljati u krug i premazati ga maslinovim uljem i umakom po izboru. Tada slagati sve što želite, sireve, povrće, salame, pancetu, tunu.
 Ako ćete voćnu, tijesto prvo premažite maslacem ,pa tek tada slažite voće. Ni fil ni  premaz ne idu do kraja rubova, već se ostavi 3-4 cm koje ćete preklopiti preko krajeva punjenja, dovoljno da ga zadrži da ne iscuri.
Rubove premazati razmućenim žumanjcem i peći na 200 C, 20 ako minuta. 


Nećete uspjeti dočekati da se ohlade,a sreća ni ne trebate čekati!




Nema komentara:

Objavi komentar