Pretraži ovaj blog

subota, 23. lipnja 2018.

Torta sa pistacijem i limetom


Ništa od orašastih plodova ne volim više od pistacija. Savršen. Jedina mana mu je što je dosta skup. Uglavnom sam ga do sada upotrebljavala u slanim jelima, danas premijerno u jednoj slatkoj verziji.
Recept sam ugledala na stranicama Intersparovog časopisa. Malo ga "retuširala" i krenula u izvedbu. Trebale su mi još samo limete, sve ostale sastojke već sam imala na zalihama. Jedva sam ih pronašla na splitskom pazaru. Ne znam im podrijetlo, a odlučila sam koristiti i koricu u kremi, zbog boje i arome.




Znate već trik sa sodom bikarbonom?!
Žlicu sode i 1/2 dl alkoholnog octa pomiješajte. Pretvoriti će se u pjenu koja će bujati, jer je to proces kojim alkohol rastvara sodu da bi bila učinkovita u ovoj namjeni. Sačekajte da splasne, prebacite mješavinu u staklenku i ubacite limete i napunite vodom do vrha. Ostavite najmanje sat/ dva da se "unište" pesticidi. Dobro isperite voćke i obrišite ih suhom krpom.
SOS u situacijama kad niste u mogućnosti nabaviti neprskana citruse.



Još jedna napomena pa krećemo na recept.
U originalu se koriste samo pistacija, ali ja sam htjela jednu nježniju verziju, pa sam dio zamijenila sa blanširanim, pečenim bademima (koji su mi btw ostali od macaronsa). Vi kako hoćete. Meni je ova kombinacija božanstvena.



Potrebni sastojci:

250 g integralnih keksa ( tipa Mulino Bianco, Digestive )
125 g maslaca
600 g krem sira ( ABC, Dukatela i sl. )
500 ml vrhnja za šlag
120 g šećera u prahu
1 vanilin šećer
50 g grčkog jogurta
100 g pistacija
30 g blanširanih badema
3 limete ( 2 sok i korica i jedna za ukras)
svježi listovi mente





Kekse sameljite u blenderu pa mu dodajte otopljeni maslac. Energično izmješajte dok se maslac ne rasporedi po keksu, pa mješavinu utisnite na dno kalupa. Koristila sam kalup promjera 20 cm, dno obložila pek papirom, a stranice premazala maslacem. Izravnajte  keks po površini i stavite kalup u frižider dok pripremate kreme.


Svijetla krema:

Smiksajte šlag u čvrsti snijeg i 3/4 iskoristite za prvu kremu, a ostatak za iduću.
500 g sira smiksajte u blenderu ( hvala što postojiš❤️) ili mikserom...ma može i ručno😀... sa 75 g šećera, vanilin šećerom, listićima mente ( pazite na količinu, ja sam stavila 3 listića, da je dečki ne osjete, ako želite jaču aromu pojačajte dozu, a naravno tko uopće ne voli mentu može je izostaviti u receptu ). 40 g pistacia i 30 g badema sameljite i pridružite siru. Dodajte sok 2 limete i koricu jedne ( ostavite par kapi soka za drugu kremu). Dobro povežite sastojke pa im lagano špatulom dodajte tučeno vrhnje ( 3/4 ). Kremu izlijte preko keksa, poravnajte i vratite u frižider.





Tamnija krema:

100 g sira smiksajte sa 45 g šećera u prahu. Dodajte grčki jogurt, par kapi limete, sjeckane listiće mente, ribanu koricu jedne limete i 60 g mljevenih pistacija. Na kraju lagano umiješajte preostalu 1/4 šlaga.
Kremu izlijte preko prve, poravnajte i vratite na hlađenje. Moj je ostao preko noći, za svaki slučaj.




Skinite obruč, ako ste stavili dovoljno maslaca po stijenkama ne bi se trebao kolač lijepiti za kalup. Meni se fino odvojio.
Ova torta je toliko puna okusa, da ne zahtjeva nikakve preljeve niti dodatne ukrase od šlaga. Ja sam čisto za figuru stavila par fetica preostale, treće limete...malo mente i par cijelih pistacija. Možete je posuti sa još mljevenog orašastog voća, bademima npr...
I još jedna napomena, ako niste u mogućnosti nabaviti neslani pistacio, poslužiti će i slani. Skinite mu smeđu kožicu na kojoj ostaje sva sol i isperite...posušite i spremni su za upotrebu.
Količina u receptu se odnosi na očišćeni plod, bez ljuski.

Eto, bila sam opsežna danas...ali na raspolaganju za još koju riječ, ako imate upite😘





Nema komentara:

Objavi komentar