Pretraži ovaj blog

nedjelja, 10. lipnja 2018.

Slana pita sa makom i tikvicama





Stigle su nam i tikvice i već su mi skoro dosadile, jer su mi svakodnevno na meniju. Najčešće lešo, sa maslinovim uljem ili sa grila , posute peršinom i lukom.
Ne znam jesam li na blogu podijelila recept za polepetice od zobenih pahuljica  i tikvica ( znam da na Instagramu i Facebook stranici jesam) ?! I odlične su, ali ova me kombinacija oborila
s nogu.
Nedavno sam načela vrećicu maka i smišljala sam gdje ću utrošiti ostatak. Palo mi je na pamet napraviti prhko tijesto s njim, ali na Googlu opet ništa. Krenula sam u istraživanje, onako iz glave, pa što bude.
I ispalo je baš kako volim slasno i masno!

Idemo!

Tijesto:
40 g maka
100 g oštrog brašna
80 g glatkog brašna
1/2 žličice soli
3/4 praška za pecivo
100 g maslaca




Nadjev:

2 srednje velike tikvice
2 kisela vrhnja
250 ml vrhnja za kuhanje
1 jaje
3 žlice kukuruzne krupice
1 mrkva
1 kapula
Peršin, timijan, mažuran, bosiljak...( po
 želji)
sol i papar po ukusu

Najprije radimo tijesto da stigne odstajati u frižideru, barem pola sata.
Mak sameljite, dodajte prašak za pecivo, sol i sve promiješajte. Dodajte kockice hladnog maslaca i trljajte među prstima brašno i maslac. Kada se svi sastojci prožmu, oblikujte ih u kulu, stavite u plastičnu vrećicu i u frižider na pola sata ( može i duže).




Zatim tikvice izrežite na tanke kolutove (sa korom ako je neprskana😉). Posolite i ostavite 20 ak minuta da sol upije vodu.

Za nadjev smutite jaje, dodajte vrhnja, sol ( ja sam stavila punu žličicu), papar i začinsko bilje, sitno sjeckano. Ako želite smanjiti udio masnoće povećajte dozu kiselog vrhnja, a smanjite onog za kuhanje. Jaja možete dodati i više. Meni je ok 1, a može i nijedno ( ali dodajte pola žlice palente više, u tom slučaju).
Dodajte kukuruznu krupicu i naribanu mrkvu.
Kapulu sitno nasjeckajte i kratko propržite na maslacu, dok ne omekša. Dodajte je smjesu vrhnja.




Pripremite kalup za pečenje. Okrugli od 20 cm ili pravokutni ako vam je draži.
Dno obložite pek papirom a rubove premažite maslacem.
Tijesto je mekano i ne može se valjati već ga istresite na dno kalupa i rukama "razaberite" po dnu i pritiskajte lagano prstima da bude utisnuto u dno.
Izbockati vilicom i peći 10ak minuta na 200 C.
Tikvice posušite papirom da upije višak tekućine i soli.
Izvadite kalup iz pećnice, složite na tijesto red tikvica i prelijte polovicom smjese, pa još red tikvica i ostatak smjese. Na vrh ide još koji kolutić tikvice, a kako sam imala i njen cvijet, umočila sam ga u smjesu vrhnja i stavila na vrh pite.

Vratiti u pećnicu na 15-20 minuta, na 200 C.
Možete je rezati mlaku, na treba čekati da se potpuno ohladi. 

Samo da znate da sam sama pojela polovinu ove pite, onda vam je jasno koliko mi se svidjela.😍



Nema komentara:

Objavi komentar