Pretraži ovaj blog

ponedjeljak, 13. kolovoza 2018.

Marmelada od smokvi



Moram priznati da po prvi put radim džem od smokvi. Ispred kuće imamo stablo koje je ovo ljeto baš plodonosno.
Ne stignemo ih izjesti, tim više što  ubrane više nisu tako slatke, nakon stajanja od nekoliko dana.
Znate da 100 g smokvi ima samo 70ak kalorija? I da su bogate kalijem i kalcijem, vitaminima B skupine i vitaminom C. Ni lišće se ne baca, od njega se kuhaju ljekoviti čajevi, za dijabetičare, za urinarne infekcije, narušenu probavu...
Ali, fascinantna mi je priča o tome da je ona ustvari cvijet, koji cvijeta prema unutra, začahuren u suzastoj kapsuli.
Smokvina osa ostaje zarobljena u cvijetu dok ga "oprahuje" i oplođuje. Žrtvuje svoj, za život smokve. Od tud je izreka  u "svakoj smokvi jedna osa". Stvarno, ona tu ostaje, razgradi se postaje dio ploda. ❤️







Nisam se posebno bavila recepturom, jednostavno sam iskoristila neke sastojke koji su mi bili pri ruci i ispala je prefina.
Od količine koje ću navesti ispala mi je puna velika tegla od 900g i još pola šalice.






1 kg smokvi
1 dl prošeka
220 g šećera
1 vanilin šećer
1 limun
1 limeta

Voćke operite i posušite. Moje su bile dosta mekane pa sam teže skidala koricu, ali nisam se ni trudila da ih očistim potpuno.
Mislim da to nije presudno, osobito ako vanjski dio nije sasušen već i dalje sočan.
Izrezala sam ih na manje komade (četvrtine od prilike) i položila na dno teće. Dodala sam šećer, nisam pretjerivala u količini jer su smokve skoro pa prezrele i jako slatke. I samo jedan vanilin šećer , da mi ne dominira okus vanilije pored smokvi. Nakon dodavanja prošeka stavila sam da lagano zakuha i kuha (povremeno miješajući) na niskoj vatri , dok većina tekućine nije ishlapila (cca 45 min).  Pred kraj sam dodala sokove citrusa i još kratko se kuhalo, dok i dio njihove tekućine nije ishlapio.
Koricu nisam ribala ni kuhala za aromu, jer predpostavljam da su oboje tretirani. Da sam imala domaće, dodala bi na kolutove izrezanu barem limetu.





Staklenke uvijek prokuham u vodi sa žličicom alkoholnog octa. Okrenem ih naopako da se kratko procijede i još vruću marmeladu izlijem u vrele staklenke i čvrsto zaklopim. Tako mi izdrže cijelu godinu, bez kvarenja.





Već sam je upotrijebila u jednom novom receptu, ali o tome ćemo drugom prilikom.
😉



Nema komentara:

Objavi komentar