Pretraži ovaj blog

nedjelja, 4. veljače 2018.

Macaronsi sa kremom od kokosa




                 Macaronsi sa kremom od kokosa



Eh da...Moja komunikacija sa macaronsima je počela iz inata!
Definitivno moj najveći kulinarski izazov! Već sam vam rekla da ne preferiram prepedantne recepte, precizne, sitničave, koji iziskuju previše strpljena i koji ne ostavljaju prostora za rad "od oka".
Davno sam odlučila i složila se sama sa sobom da ih nikad neću praviti, jer ne volim okove i ograničenja...Međutim, priznanje samoj sebi da možda, ipak, ja to mogu savladati, bilo je jače.
Da ironija bude veća, ja ih uopće ne obožavam, preslatki su mi , a ja sam definitivno "slani" tip.
Mamile su me boje i ta panika oko stopice, hoće li se pojaviti ili će sve završiti u kanti za smeće?!
I avantura je počela!
Moji prvi macaronsi su uspjeli!
Puna samopouzdanja, krenula ja uskoro u novi boj! I doživjela poraz! Koji udarac na ego😁!
Nije bilo stopice, rascvijetali se, popucali...Gore ne može... Nisam odustala i uslijedio je drugi fijasko!
Ali tvrdoglava, kakva jesam od četvrtog puta svaka pobjeda je bila moja! Da, da....

Reći ću vam par stvari iz svog iskustva i onog koje su me naučili iskusniji.

-Nikad ih ne radite po jugu, rule N1 !
-Ključni moment je kada stati miješati smjesu ( obavezno pogledati nekoliko videa, da znate prepoznati kada je smjesa "kao lava")
-pazite na suhoću šećera i orašastih plodova, ako su vlažni neće biti uspjeha
-čekajte da se dovoljno posuše prije pečenja









Prve sam radila sa bademima, ostale sa lješnjacima jer sam se opskrbila sa nekoliko kila, domaćih, slavonskih pa mi je bilo grihota ne eksperimentirati s njima.
Idući izazov su mi sa kikirikijem, a i pistacio je već ustaljen kao dobar izbor (još nisam probala).



Evo sastojaka, molim vas za preciznost u gramaži:


70 g bjelanjaka
80 g lješnjaka
80 g šećera u prahu
90 g kristal šećera



Punjenje sa sirom i kokosom:


140 g krem sira (Dukatela, ABC, Vivis i sl...)
40 g šećera
2 žlice maslaca
4 žlice kokosovog brašna






Što se tiče komplikacija oko bjelanjaka, meni su najbolje ispali oni gdje sam na večer razdvojila bjelanjke od žumanjaka, i u jutro ih 3 sata prije pripreme stavila na sobnu temperaturu.

Lješnjake prvo na suho u tavi kratko popržite, neprestano mičući tavu gore-dole, da ne zagore. Kada korica počne pucketati i razdvajati se, stanite i skinite sa vatre. Trljajte ih među rukama, da se kožica skine. Prvi puta sam bila toliko detaljna, da sam nožem razdvajala ostatke smeđe kožice. Totalno nepotrebno, osobito ako će macaronsi biti u boji.
Kada se ohlade, izmiksati ih u fini prah. Za ovo je potreban dobar blender ili mlinac za kavu.
Prosijati ih kroz sito, da izbjegnete grube komadiće. Čak dva puta. Zbog ovoga uvijek krenem sa 10 g više lješnjaka, pa važem prije spajanja sa šećerom.
Danas sam ih tako mljevene stavila 10ak min na 100 C, na program ventilatora, jer su bili prevlažni i mastni.
Kad su se ohladili pomiješajte ih sa šećerom u prahu i još jednom prosijte kroz sito, sve skupa.

Bjelanjke sa par zrna soli 2 minute miksati na srednjoj brzini, potom još 2 minute na najjačoj i tada usuti polovicu kristal šećera. Nastaviti na najjačoj brzini cca još 2 min i tada pred kraj dodati ostatak šećera. Miksati dok snijeg ne postane toliko čvrst, da kad podignete metlice ostaje na njima i ne curi u posudu.

Sada ide spajanje smjesa. Preferiram boju u prahu, koja ide u mješavinu badema i šećera u prahu, prije miješanja sa snijegom od bjelanjaka i kristal šećera. Tekuća boja ide u bjelanjke, pred kraj miksanja.


Koristim plastičnu špatulu sa gumenim nastavkom, za ovaj posljednji čin.
Prvo se miješa lagano, dok se mase ne povežu, a kasnije brzo vrteći masu sa stijenki posude prema sredini. I stanete u trenu kad masa klizi sa špatule kao lava, i kada dio koji je pao na smjesu se s njim stopi kroz 10ak sekundi, ne ostavljajući tragove. Svakako pogledajte videa o pripremi macaronsa, meni su jako pomogla da prepoznam taj trenutak.

Naravno da sam kao prava ziherašica kupila i slastičarsku vreću sa otvorom od 2 cm ( bilo ih je u Konzuma) .

Veliku plitku tepsiju obložite pek papirom i na krajevima je zalijepite za tepsiju,  sa prstohvatom same smjese.
Istiskujte smjesu u krugove, ako imate vreću sa promjerom otvora 2 cm ,neće biti potrebno širiti krug, već samo iz sredine istiskujte smjesu i u razmacima od 2-3 cm radite drugi. Širit će se u pečenju, ali i nakon samog istiskivanja.
Kad ih poredate do kraja tepsije, lupite njome o čvrstu podlogu nekoliko puta, da bi izašao zrak. Ako ostane mjehurića, čačkalicom ih izbušite.
Sada ide važan korak sušenja, prije pečenja. Spremni su za pećnicu, kada se na dodir prstom ne lijepe, već se napravi malo udubjenje, koje se potom vrati nazad, u ravninu.
Danas je bilo burno i sušila sam ih sat vremena, na sobnoj temperaturi. Ovo je važan korak i tu morate biti strpljivi i čekati.
Peku se na 140 C, 13 minuta.
I da...kulminacija nestrpljenja je hoće li se nakon 4-5 min pojaviti "stopalo", jer ako nije ni neće.
Uh...
Nisam primjetila da program ventilacije u pečenju, kao ni otvaranje pećnice utječe na uspjeh ( zbog izbacivanja vlažnosti). Ako je smjesa prerijetka ili pregusta i ako se nisu dovoljno posušili na zraku prije rerne, nema pomoći!
Gotovi su kad ih lagano gurnete prstom od dna i fino s razdvajaju. Na dnu ne smiju biti sirove udubine i rupe.









Ostavite ih da se skroz ohlade prije skidanja sa podloge.


Za fil otopite maslac i pustite da se ohladi pa tada dodajte šećer u prahu. Miješajte metlicom dok se ne spoje i tada dodajte sir i kokos i miješajte dok se svi satojci ne sjedine.
Fil stavljam špricom, sa nastavkom na zvijezdicu, na polovicu i preklopim drugom polovicom,veličinom  podjednakoj. Ne bi bilo loše prije samog stavljanja smjese na tepsiju, na papiru šestarom iscrtati krugove iste veličine od 2 ili 3 cm promjera, da dobijete ujednačene polovice. Ja to ne radim, jer mi se jednostavno ne da.








Možete ih puniti ganacheom od bijele ili crne čokolade, ako ne volite kokos.
Zadnje sam radila sa lemon curd i baš su osvježvajući. I o tome ćemo jednom....



Ako nisam bila dovoljno detaljna, slobodno pošaljite upit, ali svakako pogledajte pokoji video zapis i da si predočite postupak istiskivanja smjese u krugove, jer to je teško riječima objasniti.


Eto, želim vam strpljenje i burno vrijeme!😘



















Nema komentara:

Objavi komentar