Pretraži ovaj blog

petak, 23. veljače 2018.

Moja torta


Moja torta 
   


                                         


Sve je počelo jednim povodom...mojim jubilarnim rođendanom i proslavom sa mojim curama...
Htjela sam napraviti posebnu tortu, drugačiju od drugih... Zamislila sam već kombinaciju exterijera, ali i interijera...Ideja je bila da bude slojevita, sa mascarponeom, čokoladom i malinama, a da nije Bloody  berry... Krenuh tako u istraživanje svih mogućih recepata za crni i bijeli biskvit.. Pronašla sam neke iz kojih su sa izmjenama i dopunama nastale baze za moju...Kremu bijelu sam već imala u glavi, a crnu sam pronašla putem...
Krenula sam u izazov, s knedlom u grlu hoće li se spojiti okusi.
Dva dana sam je radila, prije posla sam napekla biskvite, a u noći kreme i preslagivanje. U jutro, na dan party-a krenulo je ukrašavanje...Iako sam padala sa nogu, sve je išlo po planu.
Idemo redom:



Bijeli biskvit:

270 g šećera
3 jaja
400 g brašna
1 žličica sode bikarbone
1 žličica praška za pecivo
1/2 žličice soli
1 vanilin šećer
170 g maslaca
250 ml mlijeka
1 vrhom puna žlica mljevenih badema
sok 1/2 limuna


Koristila sam kalup od 20 cm promjera, jer sam htjela dobiti na visini. Dozu za koru sam podijelila na 2/3 koju sam zarezala na pola i 1/3 koju nisam prerezala. Dakle, 3 su kore od svakog biskvita. Ako ste nesigurni, možete peći sve 3 posebno.
Prosijanom brašnu dodajte sol, prašak za pecivo i sodu bikrbonu.
U mlijeko umutite limunov sok, ostavite 5 min da fermentira. Maslac sobne temperature pjenasto izmiksjte sa šećerom i vailinim šećerom, pa dodajte jaja i nastavite miksati  par minuta. Postupno dodavajte brašno neprestano miješajući, lagano, pjenjačom.
Ovaj veći dio tijesta se pekao oko 40 min, a manji 20 ak ( svakako provjerite čačkalicom, koja mora biti suha kad je izvučete iz tijesta), na temperaturi od 180 C. Kalup sam premazala maslacem, a dno prekrila pek papirom.
Kada e ohladi prerežite na pola deblji dio tijesta.



Crni biskvit:

(mjerna jedinica šalice je 2 dcl)

2 jaja
1 3/4 šalice brašna
1 1/2 šalice šećera
3/4 šalice kakaa, gorkog
1 1/2 žličica praška za pecivo
1 vanilin šećer
1 šalica mlijeka
1 1/2 žličice sode bikarbone
1/2 žličice soli
1/2 šalice ulja
1 šalica kipuće vode
1 puna žlica mljevenih badema


Prvo izmiješjte sve suhe sastojke, pa im dodajte mlijeko, ulje i jaja. Izmiksajte par minuta na srednjoj brzini. I na kraju dodajte kipuću vodu i još kratko izmiješajte.
Opet sam podijelela tijesto na 1/3 i 2/3. Kalup sam namazala maslacem i dno prekrila pek papirom. Na 175 C, deblji dio se pekao 45 min, a tanji 25.
Ako imate dva kalupa pecite istovremeno, a ako imate jedan iste veličine, morate pričekati dok se prvi pečeni biskvit malo ne prohladi, da bi ga izvadili i ulili drugi dio. Ohlađeni, deblji dio tijesta prerežite na pola.






Bijela krema:

600 g mascarponea
600 ml vrhnja za šlag
200 g šećera u prahu
malo limunove korice i par kapi limunovog soka, za aromu

Smiksajte vrhnje sa šećerom u prahu i kada ste dobili čvrsti snijeg, umiješajte limun i koricu i  lagano miješajući špatulom dodajite sir.



Crna krema:

200 g mascarponea
160 g šećera u prahu
20 g kakaa u prahu
140 g maslaca
250 g crne čokolade
150 ml kiselog vrhnja

Ovu kremu morate napraviti dovoljno rano, da odstoji 2 sata u frižideru dok se ne stisne.
Čokoladu otopite. Izmiksajte maslac sobne temperature sa sirom pa umiješajte kakao i šećer u prahu, prvo žlicom da se ne rasprši, a zatim nastavite mikserom. Dok miksate na rednjoj brzini, dodajite po malo kiselog vrhnja i čokolade dok sve ne potrošite.



I još:
400 g malina (koristila sam zaleđene)
150 g šećera u prahu
1 vanilin šećer
2 žlice škrobnog brašna
1 dl vode


Sve sastojke osim škroba stavite na laganu vatru, kada zakuha dodajte škrobno brašno, razmućeno u dvije žlice vode i kuhajte dok se ne zgusne. Pustite da se ohladi.

Premaz: marmelada od jagoda ili šumskog voća.









Idemo na slaganje slojeva.


Krećemo sa crnim biskvitom koji premažemo tankim slojem marmelade, pa čokoladnom kremom. Zatim bijeli biskvit, krem od malina, pa bijela krema. pa opet crni biskvit, marmelada, crna krema, bijeli biskvit...Ona 1/3 crnog biskvita mi je prilično narasla pa sam je malo zarezala i taj tanki crni sloj sam stavila na vrh, iako bi ovim redoslijedom bijeli trebao biti na vrhu...
Morate pažljivo slagati slojeve, da vam se torta ne bi nakrivila.


Bijele kreme ima puno i trebalo bi vam je ostati i za premazivanje torte.


Veći dio kreme sam obojila sa rozim pigmentom, dodjući joj malo crvene i kap crne kreme u gelu. Mali dio sam bojila samo crnom, dok nisam dobila sivu nijansu. Rozom kremom sam prekrila cijelu tortu i u maleni dio koji je ostao dodala sam još crvene, da bi dobila tamniju rozu nijansu. Tada sam vanjskom stranom žličice nanosila te dvije boje, sivu i tamnije rozu, naizmjenice, da bi nastala čupava torta u 3 nijanse. Ukrasila sam je na vrhu svježim ružama.





Jako je sočna, biskviti su odlični, nimalo suhi. Ispala je kompaktna i nisu se odvajali slojevi.
Nije jako slatka, a ono čega sam se najviše bojala, kombinacije okusa...na kraju je spoj božanstven...


Svakako sastojke možete umanjiti za 1/3 i peći biskvt koji ćete rezati na pola i dobiti tortu od 4 sloja biskvita i 4 sloja krema.


Namučila sam se, ali vjerujte mi, isplatilo se!












Nema komentara:

Objavi komentar