Pretraži ovaj blog

utorak, 6. veljače 2018.

Puž pogača sa sirom


                                     

                      Puž pogača sa sirom



Obzirom da me savladala viroza, danas sam kuhala samo povrtu juhu.
Iskorititi ću to  što sam doma, pa ću podijeliti s vama jedan divan recept, starinska pogača koju sam prvi put radila prošli mjesec.
Oduševilo me slojevito tijesto, koje podsjeća na lisnato, iako postupak izrade nije tako kompliciran kao kod lisnatog.
Pronašla sam ga na youtubu, evo i linka  https://www.youtube.com/watch?v=GaWRM7Cb-qY 



SASTOJCI:


50 ml ulja
700 g brašna
200 g svježeg sira
100 g maslaca
200 ml jogurta
200 ml mlijeka
20 g svježeg kvasca
3 jaja
1 žličica soli
1 žlica šećera



Izmrvite kvas i pomiješajte ga sa toplim mlijekom i žlicom šećera. Odmah dodajte 2 razmućena jaja, jogurt, ulje i dobro izmiješajte sve mokre sastojke, pa po malo dodajte brašno. Kad uspete polovicu brašna dodajte sol pa ostatak brašna i tada rukama umijesite srednje tvrdo, glatko tijesto.
Pokrijte posudu sa tijestom plastičnom folijom i krpom i ostavite pola sata na toplom.
Uzašlo tijesto rukama spljoštite u pravokutnik, na čvrstoj podlozi. Treba ga izvaljati dosta tanko, pa će vam trebati veća površina. Ja sam radila na stolu.
Neka vam se nakon valjanja zadrži oblik pravokutnika, jer ćete ga motati u duguljastu formu.
Premažite ga otopljenim maslacom, a zatim ga cijelog razmažite sirom, kojeg ste prethodno usitnili vilicom. Umotajte ga u duguljastu "kobasicu". Oštrim nožem zarežite rolu sa obe bočne strane, cijelom dužinom. Pažljivo je okrenite da jedna zarezana strana bude okrenuta na dno, a druga ostane na vrhu. Tada je od jednog kraja počnite rolati u formu puža. Na slici dolje :








Puža prebacite u kalup za tortu, meni je na knap stao u onaj veličine 26 cm. Kalup prethodno obložite pek papirom na dnu i sa strana.
Pokrijte krpom i neka se diže još cca 1 sat.
Prije pečenja premažite pogaču jednim razmućenim jajem. Možete posuti i sjemenkama sezama, lana ili suncokreta. Ja nisam, jer djeca ne vole.

Pećnicu ugrijte na 200 C, ali čim stavite peći smanjite na 180 C  i na toj temperaturi pecite do kraja, 45 min. Uvijek tijesta provjerim čačklicom, ako ostaje suha nakon što ste njome proboli tijesto, znači da je pečeno. Na polovici vremena pečenja, pokrila sam pogaču pek papirom na vrhu, jer je počelo brzo tamniti. Time spriječavate da na vrhu ne zagori.



Ovako izgleda u presjeku. Sir se mjestimično nazire, tek toliko da tijesto dobije na sočnosti i da ne ostane suho.






Nema komentara:

Objavi komentar